چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
حضور انتشارات  فاتحان با 96 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب

معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج از حضور انتشارات فاتحان با 96 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و رمان و داستان و 12 عنوان اثر جدید داستانی درباره شهیدان ورزشکار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سردار علی ناظری؛ مدیر انتشارات فاتحان با بیان این مطلب که یکی از اهداف این انتشارات  تبیین نقش مردم و اصناف واقشار مختلف مردم اعم از معلمان، بازاریان، دانشجویان، کارگران ، ورزشکاران و زنان و ... ، در دوران دفاع مقدس وعرصه‌های گوناگون است، گفت: انتشارات فاتحان در مدت 10 سال حضور در عرصه‌های گوناگون نشر و تدوین و تالیف آثار مکتوب و حضور نمایشگاهی، تلاش کرده ضمن پرداختن به نقش مردم و اقشار گوناگون فعال و حاضر در هشت سال جنگ تحمیلی زوایای پنهان این حضور و نقش‌آفرینی را با چاپ کتاب‌های تاریخ شفاهی، داستان، رمان، زندگی‌نامه و سایر قالب‌ها و با استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و نمایشگاه‌های استانی تبیین کند.
 
وی ادامه داد: در این راستا در سال گذشته در بیش از 10 نمایشگاه استانی حاضر و نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را هم در کرمان برگزار کردیم.
 
رئیس هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس یکی از توفیقات این انتشارات را تدوین وتالیف و چاپ و عرضه بیش از 200 عنوان کتاب با محوریت نقش مردم در دوران دفاع مقدس طی 10 سال گذشته دانست و افزود: دراین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  با عرضه بیش از 96 عنوان کتاب که 12 عنوان آن چاپ نخست است، حضور یافته‌ایم. 

ناظری با بیان اینکه این 12 عنوان کتاب در قالب داستانی به زندگی شهدای ورزشکار می‌پردازند، تصریح کرد: نویسندگان شاخص ادبیات پایداری در این پروژه بزرگ در تالیف این آثار داستانی که به سیره شهدای ملی‌پوش ورزشکار ازجمله شهید ناصر کاظمی، شهید حسن قاضی، شهید مجد رضایی و شهید قوچانی و.. . می‌پردازند با سازمان همکاری داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه این انتشارات افتخار انتشار بیش از 35 عنوان رمان و داستان بلند دفاع مقدسی را در کارنامه  خود دارد، گفت: یکی از رمان‌های زیبا وخواندنی، کتاب «به روایت نیم روز 24» است که به قلم مرحوم بهمن کاوه از نویسندگان شاخص ادبیات پایداری به زندگی روحانی شهید شریف قنوتی می‌پردازد که آن روحانی شهید در 24 روز اول مقاومت خرمشهر به شهادت رسیده است. این کتاب یکی از آثار برجسته داستانی  دفاع مقدس است.
 
مدیر انتشارات فاتحان افزود: کتاب «عباس دست طلا» و «یاور صادق»، دو اثر پرفروش این انتشارات است که مفتخر به تقریظ مقام معظم رهبری هستند و به زندگی شهدای اصناف می‌پردازد .
 
ناظری با بیان اینکه ناشران در یکی دوسال اخیر به شدت درتنگنای اقتصادی و مالی قراردارند، تصریح کرد: اکنون این انتشارات بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه ادبیات و تاریخ شفاهی دفاع  مقدس آماده چاپ دارد، اما با این وضعیت کاغذ امکان چاپ وعرضه آن‌را ندارد.
 
وی خواستار نگاه جدی دولت و وزارت ارشاد برای حل مشکلات ناشران و مولفان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها