سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
مسافران جاده ابریشم در شهر کتاب مرکزی

هم‌زمان با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه دیدار و گفت‌وگو با گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین روز پنجشنبه (5 اردیبهشت) در شهر کتاب مرکزی با مخاطبان خود، از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن می‌گویند.

این برنامه در دو بخش بزرگسال و کودک طراحی شده است. در  بخش اول برنامه بزرگسال که از ساعت 17 تا 18 برگزار می‌شود، از کشور چین «ژائو لی‌هونگ» و از ایران «شمس لنگرودی» و «علی‌اصغر محمدخانی»، مدیر بخش فرهنگی و بین المللی موسسه شهر کتاب و «ابوالقاسم اسماعیل‌پور»، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی حضور خواهند داشت. در این بخش به روخوانی و نقد و بررسی اشعار و آثار چین پرداخته می‌شود، که همراه با پخش قطعاتی از موسیقی این کشور خواهد بود.

دربخش دوم این برنامه سه نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان این کشور که آثارشان به فارسی ترجمه و منتشر شده به همراه مترجمان این آثار حضور خواهند داشت.
«شائو ون‌شوان» نویسنده کتاب «پر» با ترجمه «سحر ترهنده» (نامزد دریافت نشان کتاب‌سال لاکپشت پرنده)، «شه تائو» نویسنده کتاب «از این سر تا آن سر رودخانه» با ترجمه «مهدی حجوانی» و «ژائو لی‌هونگ» با کتاب «قلعه دروغ» که اخیرا به چاپ رسیده‌اند؛ حضور خواهند داشت. علی‌اصغر سیدآبادی (نویسنده) نیز در این برنامه حاضر و درباره این آثار به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

در بخش کودک که از ساعت 19 آغاز می‌شود، کودکان می‌توانند در برنامه قصه‌گویی به همراه عروسک گردانی که بر اساس کتاب «پر» اجرا می‌شود شرکت کرده و از نزدیک با نویسنده این اثر آشنا شده و به گفت‌وگو بپردازند.

کشور چین امسال مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. به همین مناسبت در شهر کتاب مرکزی برنامه دیدار و گفت‌وگو با برخی از پدیدآورندگان این کشور برگزار می‌شود.

شرکت در هر دو بخش این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها