دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
اهدای کتاب به کودکان سیل‌زده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه‌های عمومی مناطق سیل‌زده میزبان پویش «بهار مهربانی» با هدف جمع‌آوری کتاب و اسباب‌بازی برای کودکان مناطق سیل‌زده شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، نخستین مجموعه اسباب‌بازی و هدایای فرهنگی اهدایی کتابخانه‌های عمومی استان فارس در قالب طرح پویش مهربانی، برای کمک به کودکان سیل‌زده لرستان ارسال شد.

روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن همدردی با مردم استان‌های سیل‌زده کشور، عنوان کرد: در پی حادثه سیل اخیر، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور کمک به کودکان و نوجوانان سیل‌زده پویش «بهار مهربانی» را راه‌اندازی کرده است که در این راستا کتابخانه‌های عمومی فارس در کنار دیگر کتابخانه‌های عمومی کشور برای گردآوری هدایای فرهنگی بسیج شده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اعلام اینکه مجموعه کمک‌های اهدایی کتابخانه‌های عمومی فارس آماده شده است، افزود: این مجموعه شامل کتاب، اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر است که به همت کتابداران، کارکنان و اعضای کتابخانه‌های عمومی خریداری و اهدا شده است.

وی اضافه کرد: این بسته فرهنگی شامل لوازم‌التحریر، عروسک و اسباب‌بازی و بازی‌های فکری و در حدود ۱۰۵۰ جلد کتاب است.

منوچهری با تصریح اینکه بخشی از این هدایا به کودکان محله سیل‌زده شیراز اهدا می‌شود، خاطر نشان کرد: اولین مجموعه از این هدایای فرهنگی، روز پنج شنبه ۲۹ فروردین از طریق کتابخانه عمومی سیار شهید جمالی اقلید که تنها کتابخانه سیار استان فارس است به شهر پل دختر لرستان ارسال شد. کتابخانه شهید جمالی علاوه بر توزیع این هدایا، برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی را در این مناطق برگزار خواهد کرد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، کتابخانه های عمومی استان لرستان با هدف جمع آوری و ارسال بسته های فرهنگی در قالب کتاب و اسباب بازی برای کودکان مناطق سیل زده و پرکردن اوقات فراغت آن ها، میزبان طرح پویش «بهار مهربانی» شدند.
در این راستا مجموعه ای از اقلام فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر توسط کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد، کتابداران و اعضای کتابخانه عمومی شهید صارمی این شهرستان به مناطق سیل زده اهدا شد.
همچنین مراسم «بهار مهربانی» به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد با حضور سرپرست و جمعی از کتابداران اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد، کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان  و جمعی از معلمان و دانش آموزان در پارک امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد. مسابقه نقاشی با موضوع سیل و بلایای طبیعی و قصه گویی برای کودکان از بخش های عمده این مراسم بود که با استقبال حاضرین مواجه شد و در پایان نیز شرکت کنندگان کمک های فرهنگی خود شامل لوازم التحریر، کتاب و اسباب بازی را جهت ارسال به مناطق سیل زده استان اهدا کردند.

در شهرستان چگنی نیز پویش بهار مهربانی به همت اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان در پارک زیتون برگزار شد و طی آن کودکان شهر سراب‌دوره ضمن اهدای کتاب و اسباب بازی به کودکان سیل زده، به نقاشی با موضوع ایمنی در برابر سیل پرداختند.

همچنین در شهرستان کوهدشت ایستگاه نقاشی «بهار مهربانی» به همت اداره کتابخانه های عمومی و با همکاری ادارات آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی، امام جمعه شهرستان کوهدشت؛ عزت جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نعمت اله رشیدیان، رئیس اداره ورزش و جوانان؛ جواد رفیعیان، رئیس اداره آموزش و پرورش؛ مرتضی خدایگان، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ عیسی طولابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کوهدشت و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان و عموم مردم در پارک شهدای گمنام کوهدشت برگزار شد. قصه گویی، نقاشی با موضوع خسارت های سیل، چگونگی امدادرسانی به سیل زدگان و اهدای اسباب بازی، عروسک، کتاب و لوازم التحریر به کودکان سیل زده از برنامه های این مراسم بود.

برپایی ایستگاه مسابقه نقاشی در شهرستان دلفان از دیگر برنامه های فرهنگی در راستای برگزاری پویش بهار مهربانی در استان بود که به همت اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان در پارک شهر نورآباد برگزار شد.

گفتنی است، پویش بهار مهربانی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با هدف پرکردن اوقات فراغت کودکان آسیب دیده در مناطق سیل زده در حال برگزاری است. علاقمندان می توانند هدایای فرهنگی خود همچون کتاب، اسباب بازی، لوازم التحریر و ... را به نزدیک ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود تحویل دهند تا هدایای ارسالی پس از جمع آوری، به مناطق سیل زده ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها