یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
برگزاری مراسم چهارمین سالگرد درگذشت صادق آئینه‌وند

مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد درگذشت صادق آئینه‌وند -چهره ماندگار تاریخ اسلام و رییس فقید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی- برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این مراسم توسط بنیاد آئینه‌وند و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه جاری) ساعت 3 بعدازظهر با سخنرانی محمد سروش محلاتی با موضوع «آئینه‌وند و دغدغه اتصال به ریشه و انطباق با نیاز» و جمعی از اصحاب علم و فرهنگ، در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تهران، بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی واقع است.

صادق آئینه‌وند دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. از او در حدود ۱۰۰ مقاله و ۳۳ ترجمه و تألیف به یادگار مانده است.آئینه‌وند در ۱۶ دی ۱۳۹۲، چند ماه پس از آغاز کار دولت حسن روحانی، طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شده بود.

او همچنین به‌عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود. صادق آئینه‌وند، چهره ماندگار تاریخ و استاد دانشگاه در رشته تاریخ اسلام که ریاست پژوهشگاه علوم انسانی را به‌عهده داشت، در اردیبهشت ۹۴ پس از یک دوره کوتاه بیماری، درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها