شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
كتاب ماه كليات منتشر شد

يكصدوبيست و نهمين شماره كتاب ماه كليات با سردبيري داريوش مطلبي از سوي موسسه فرهنگي خانه كتاب منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب ماه كليات نشريه‌اي است كه با هدف اطلاع‌رساني، نقد و بررسي كتاب و كمك به ارتباط خلاق بين پديدآورندگان، ناشران، كتابداران، كتاب‌خوانان و ديگر فعالان عرصه نشر و فرهنگ كشور به‌صورت ماهانه منتشر مي‌شود.

اين نشريه در 10 بخش تنظيم شده ‌است. نخستين بخش با عنوان «سخن نخست» تأليف شده و بخش دوم با نام «نشست» به موضوع طراحي دوره‌هاي آموزشي نسخ خطي پرداخته ‌است.

دو موضوع «بررسي اشتراك منابع در محيط الكترونيكي» و «رانگاناتان در قرن بيست‌ويكم» در بخش مقاله اين ماهنامه آورده شده‌اند.

در بخش نقد و بررسي كتاب‌هاي فارسي به موضوعاتي چون نقدي بر دستنامه قواعد فهرست‌نويسي مواد شنيداري، طرزي و سراج‌الاخبار، نيم نگاهي به كتاب‌پژوهي محمد اسفندياري و چالش‌هاي مديريت بخش مرجع در قرن بيست و يكم توجه شده ‌است.

«يكپارچگي سيستم‌ها و محتوا در كتابخانه‌هاي ديجيتال» و «از گوتنبرگ تا گوگل» در بخش نقد و بررسي كتاب‌هاي لاتين مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند.

معرفي مجلات الكترونيكي رايگان كتابداري و اطلاع‌رساني در بخش «منابع الكترونيك» انجام شده‌ و سه بخش پاياني اين نشريه مشتمل بر گزيده‌اي از تازه‌هاي نشر، اخبار و چكيده انگليسي مطالب است.

كتاب ماه كليات در 104 صفحه به‌همراه لوح فشرده‌ي فهرست كتاب‌هاي منتشره مرداد 1387 با قيمت ده هزار ريال روانه بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها