سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
مسجدجامعی بر افزایش بودجه فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران گفت: هدف اصلی از پیشنهاد ایجاد راسته‌های فرهنگی مهیا کردن فضای تفریح و نفس کشیدن و قدم زدن برای هر شهروند بود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) احمد مسجدجامعی که در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت، درباره برخی اقدامات و مصوبات دوره جدید مدیریت شهری گفت: نخستین‌بار در برنامه توسعه شهرداری تاکید شد، همه سرمایه‌گذاری‌ها نباید در یک نقطه جمع بشود و باید 5 پهنه تهران در نظر گرفته شود. این بحث جدید در شورای پنجم باب شد؛ 5 پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز  در تهران وجود دارد و شهروندان آن به یک میزان از امکانات و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها استفاده کند.  

مسجدجامعی افزود: برای افزایش توجه به مناطق محدوده میدان راه آهن تا منطقه ری، پیشنها ایجاد راسته‌های فرهنگی را ارائه کردم. هدف اصلی از پیشنهاد ایجاد راسته‌های فرهنگی مهیا کردن فضای تفریح و نفس کشیدن و قدم زدن برای هر شهروند بود. این  پیشنهاد‌ها تفکرات انسانی و در راستای انسان‌محوری‌ست که امیدوارم اقدام هم بشود.

وی در پاسخ به نماینده مخالف تصویب بودجه فرهنگی ـ اجتماعی افزود: همانطور که در بند 21 و بندهای دیگر قانون شهرداری‌ها هم آمده، موارد اینچنینی را نمی‌توان به‌صورت کلی رد کرد چراکه جزو وظایف شهرداری‌هاست. این رویکرد از شوراهای قبل هم بوده است، به‌عنوان مثال در شورای سوم پیشنهاد کردم، کمک به خانه سینما، خانه هنرمندان و ... انجام شود و تصویب هم شد. این موارد مصوب است و اگر خلاف قانون بود فرمانداری رد می‌کرد.

مسجد جامعی ادامه داد: تعارف نداریم؛ یکی از مهم‌‌ترین مشکلات شهر تهران که در نظرسنجی‌ها دریافت شده موضوع خستگی و آسیب‌های اجتماعی است که مردم را کلافه کرده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: از زمان آقایان چمران، قالیباف، نجفی، افشانی یک بندی به نام کمک به موسسات فرهنگی ـ هنری وجود داشته، پذیرفته شده و مستندات و بندهای آن هم موجود است؛ این جزو مواردی است که نمی‌توانیم بگوییم وظیفه ما نیست و یا خلاف قانون است.
 
مسجد‌جامعی گفت: در مصادیق ممکن است مخالفت وجود داشته باشد. ایرادی ندارد و بحث می‌کنیم؛ اما کلیت آن‌را زیر سئوال نبرید. چراکه علاوه بر قانون سابقه دارد؛ همچنین عرف شده و خواست مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها