دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
آخرین کتاب جنایی‌نویس انگلیسی در بازار کتاب ایران

​رمان «دختری که آینده را می‌دانست» نوشته روت‌ رندل با ترجمه مهسا خراسانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،این داستان که در ۳۶۰ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی انتشارات کوچه منتشر شده، آخرین کتابی است که روت رندل جنایی‌نویس انگلستانی درست یک سال قبل از مرگش (۲۰۱۴) به رشته تحریر درآورده است.

در معرفی ناشر از این کتاب و نویسنده‌اش عنوان شده است: داستان با کشف یک جعبه فلزی بیسکویت آغاز می‌شود که دست‌های بریده یک زن و یک مرد در آن قرار دارد. جنایتی تکان‌دهنده که البته قدمت زیادی دارد. طبق یافته‌های پلیس این جعبه و محتویات هولناکش حدود ۷۰ سال پیش در زیرزمین خانه‌ای دفن شده‌اند.

این کشف در منطقه لاتن در حومه لندن باعث می‌شود عده‌ای از زنان و مردان که سالیان پیش در آن منطقه می‌زیستند دوباره دور هم جمع شوند، تا خاطرات و گذشته مشترک‌شان را به یاد بیاورند و روابط جدیدی را با یکدیگر آغاز کنند. رابطه‌ای که بر زندگی بسیاری از آنان تاثیری شگرف دارد. شاید بتوان تکه‌های بدن دو نفر را در یک جعبه فلزی در اعماق زمین مدفون کرد، اما عشق و احساسات سرکوب‌شده بشر هرگز برای همیشه خفته و دور از چشم باقی نمی‌ماند.

روت رندل در این کتاب نیز مانند سایر آثارش به لایه‌های پنهان روان و ذهن بشر توجه دارد. او با چیره‌دستی، به بهانه یک کشف جنایی به کاوش در اعماق روح و روان انسان‌ها می‌پرازد و خواننده را جذب قلم سحرآمیزش می‌کند. 

روت رندل در سال ۱۹۳۰ در لندن متولد شد. او از مادری سوئدی  و پدری انگلیسی زاده شد. رندل علاوه بر زبان انگلیسی به زبان‌های سوئدی و دانمارکی نیز مسلط بود. رندل موفق به کسب جوایز ادبی متعددی مثل «خنجر طلا و نقره» از انجمن نویسندگان جنایی بریتانیا و نیز جایزه «ادگار» از انجمن نویسندگان آمریکایی داستان‌های اسرارآمیز شده و کتاب‌های بسیاری در ژانر پلیسی و جنایی نوشته است. تعدادی از کتاب‌های او به فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تبدیل شده‌اند. رندل در ژانویه ۲۰۱۵ دچار حمله قلبی شد و در می همان سال از دنیا رفت.

برخی از آثار او عبارتند از: «خانه اسرارآمیز مرگ» (۱۹۶۸)٬  «مرگ را عاشقم کن» (۱۹۷۹)٬ «برکه تاریکی» (۱۹۸۰) و «عروسک قاتل» (۱۹۸۴)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها