شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
شاعران مرزبانان زبان فارسی هستند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن برشمردن اهمیت حفظ مرزهای زبان فارسی، از نوجوانان و جوانان شاعر خواست تا در نگهبانی از این میراث فرهنگی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در آیین پایانی نخستین مهرواره‌ شعر آفرینش، ضمن تشکر از مربیان و کارشناسان کانون سراسر کشور، نگاه غیررقابتی را ویژگی این رویداد خواند و گفت: باید از ابتلا به فضای جشنواره‌ای دوری کنیم. از همین رو، نخستین مهرواره‌ شعر با اهمیت است. وقتی صحبت از برگزیده شدن و فضای رقابتی می‌شود، این رقابت کار گروهی و تعالی را نابود می‌کند. چرا ما باید دوستی‌هایمان را به واسطه‌ رقابت آلوده کنیم؟

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه یادآور شد: ما به عنوان افرادی که فعالیت فرهنگی می‌کنیم باید تلاش کنیم تا از این فضا فاصله بگیریم. از همین رو است که تک تک افرادی که شعر می‌گویند یک برنده هستند.

این شاعر در بخشی از سخنان خود به نقش این نوجوانان و جوانان شاعر در حفظ میراث فرهنگی ایران اشاره داشت و گفت: از شما نوجوانان و جوانان متشکرم که به شعر روی آورده‌اید. شعر مقوله‌ مهمی است و دارایی معنوی ماست. شعر حافظ گنجینه‌ی ارزشمند ماست و هر کسی از این ثروت بهره‌مند نیست. در این میان است که شاعران نگهبانان مرزهای فرهنگی محسوب می‌شوند.

رییس هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: زبان فارسی جغرافیای فرهنگی ماست. اهمیت زبان اگر بیشتر از دیگر مرزها نباشد، کمتر نیست. پس شما که شعر می‌گویید برای نگهبانی از این مرزها تلاش می‌کنید.

نظری شعر را لذت و فضیلت خواند و گفت: متاسفانه اهمیت زبان در کشور ما و حتی میان رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی جدی گرفته نشده است. این اهمیت را جامعه باید درک کند. امیدوارم که شما بتوانید نگهبانان خوبی برای این مرز جغرافیایی باشید.

مدیرعامل کانون در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت مطالعه پرداخت و تاکید کرد: ضروری است تا کتاب‌های فاخر بخوانید. هر رمان و هر شعر تجربه‌ یک زندگی است. اهمیت مطالعه برای شما صد چندان است.

وی همچنین از انتشار اثری منتخب برای شاعران نوجوان خبر داد و گفت: از آنجا که اعضای انجمن‌های ادبی کانون نیازی فراتر از دیگر مخاطبان این سن دارند، قرار است به زودی گزیده‌ای از اشعار شاعران معاصر در قالب کتاب‌هایی ویژه شاعران نوجوان منتشر می‌شود و در اختیار اعضای انجمن‌ها قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها