شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
بررسی شیطان در ادبیات دينی و دستمايه‌های داستانی آن بررسی می‌شود

هم‌زمان با روز زبان مادری، نخستین مهرواره‌ شعر آفرینش میزبان اساتیدی همچون بهاءالدین خرمشاهی، میرجلال‌الدین کزاری، محمدجواد محبت، محمدکاظم کاظمی، ساعد باقری، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و دیگر مفاخر شعر و ادب فارسی بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: نشست بررسی موضوع «شیطان در ادبیات دينی و دستمايه‌های داستانی آن» توسط انتشارات به‌نشر در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با بیان اینکه موضوع «شیطان در ادبیات دینی و دستمايه‌های داستانی آن» در قالب سلسله نشست‌های تبلیغی-ترویجی «در پناه کلمات» و با تاملی دوباره در حوزه ادبیات دینی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود، افزود: حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی؛ از نویسندگان و پژوهشگران برجسته کشور در حوزه دین به عنوان کارشناس در این برنامه حضور خواهد داشت.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به اینکه این برنامه در ادامه سلسله نشست‌های كارگروه ادبيات ديني كودك «به‌نشر» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نشست بررسی موضوع «شیطان در ادبیات دینی و دستمايه‌های داستاني آن» یکشنبه پنجم اسفندماه ساعت 9 در دفتر مرکزی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) واقع در تهران، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهارراه نصرت، کوچه شهید طاهری، طبقه سوم برگزار خواهد شد.

وی به سابقه برگزاری سلسله نشست‌های کارگروه ادبیات دینی کودک و نوجوان به‌نشر اشاره و عنوان کرد: نشست تخصصی «ادبیات دینی؛ چیستی، اصول و عناصر»، نشست بررسی«تحولات ایمان دینی در مراحل رشد کودک» و نشست بررسی «فرشتگان در متون ديني و دستمايه‌های داستانی آن» که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین بهشتی برگزار شد از دیگر برنامه‌های تخصصی به‌نشر در سال 97 است.

سعیدی با بیان اینکه این نشست با بررسی موضوع «شیطان در متون دينی» از جمله در آیات و روايات می‌تواند به عنوان دستمايه‌های داستانی براي نويسندگان كودك و نوجوان الهام بخش باشد، یادآور شد: حجت‌الاسلام بهشتي به عنوان کارشناس این نشست جزء چهره‌های نام آشنای حوزه دین در رسانه و از کارشناسان برنامه سمت خدا شبکه سوم سیما هستند که تالیفات متعددی در حوزه اسلام شناسي انجام داده است.

وی ادامه داد: گروه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر در راستای ارتقای کیفیت آثار ادبیات داستانی دینی و پاسخ به سوالات مطرح در این حوزه اقدام به برگزاری نشست‌های مرتبط با حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان کرده است و نشست بررسی موضوع «شیطان در متون دينی و دستمايه‌های داستانی آن» به عنوان آخرین جلسه تخصصی این حوزه در سال جاری برگزار خواهد شد و امیدواریم استمرار نشست‌های تخصصی انتشارات به‌نشر در سال آینده با قوت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

مدیرعامل به‌نشر در پایان ضمن استقبال از حضور تمام علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این جلسه ابراز امیدواری کرد: با کم توجهی که نسبت به معارف دینی وجود دارد، برگزاری چنین نشست‌هایی بتواند برای نویسندگان فعال در حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان موثر واقع شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها