یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
هنر آینه  فراز و نشیب‌های ثبت شده در مدار تاریخی یک ملت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام به نهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت، هنر را گوهر تابناکی دانست که می‌توان در آن، چگونه زیستن ملتی را از گذشته‌های دور تا به امروز به تماشا نشست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به این همایش به شرح زیر است:

«به نام خداوند جان آفرین
هنر، گوهر تابناکی ست که می‌توان در آن، چگونه زیستن ملتی را از گذشته‌های دور تا به امروز به تماشا نشست. گوهری که آینه تمام‌نمای اشک‌ها و لبخندها، پیروزی‌ها و شکست‌ها، بن‌بست‌‌ها و گشایش‌ها و فراز و نشیب‌های ثبت شده در مدار تاریخی یک ملت است.
هنرمندان با بهره‌گیری از الهامات و توانمندی‌های خاصی که در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاهشان به ودیعه نهاد شده، به ثبت اطراف خویش همت می‌گمارند.

این ثبت در صور مختلف هنر تجلی یافته و هر کدام دریایی از چگونه نگریستن و ژرف کاوی در آن است. بدین‌گونه است که تکریم و ارج نهادن به هنرمندان و به‌ویژه پیشکسوتان این عرصه که کوله‌باری از تجربه‌های گران‌بها را بر دوش دارند، ارج نهادن به هنر، آرمان‌ها و کیان این سرزمین پهناورست.

در این میان، مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با تلاشی بی‌شائبه در طول سال‌های گذشته تا به امروز و با مهرورزی تمام در این راه مهم گام‌های محکمی برداشته که امید است با افقی روشن ادامه یابد. اینجانب به سهم خویش این تلاش‌ها را پاس می‌دارم و برای همه عزیزان سفری خوش آرزومندم.

درود بی‌پایانم را پذیرا باشید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها