پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
«قنادی ادوارد»آرش صادق بیگی در اصفهان رونمایی می شود

مجموعه‌داستان «قنادی ادوارد» نوشته آرش صادق‌بیگی که به‌تازگی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار کتاب شده است روز یکشنبه 28 بهمن ماه در شهرکتاب اصفهان رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرکتاب،آرش صادق بیگی از داوران جایزه ادبی جمالزاده است که برای اختتامیه این جایزه ادبی به اصفهان می آید و با حضور در شهرکتاب اصفهان از کتاب جدید خود نیز با حضور علی خدایی و دیگر نویسندگان رونمایی
می کند.

 صادق‌بیگی،نویسنده جوان 36ساله متولد اصفهان و سردبیر مجله ادبی سان است و پیش از این کتاب، مجموعه‌داستان «بازار خوبان» را منتشر کرده که جایزه کتاب سال و همچنین جایزه جلال را در سال ۹۴ برایش به همراه داشت. او به غیر از این کتاب، «خاطرات یک سرتق» را نیز برای مخاطبان کودک و نوجوان در کارنامه دارد. صادق‌بیگی مدتی را هم به عنوان سردبیر مجله داستان همشهری فعالیت کرده است.


کتاب «قنادی ادوارد» ۶ داستان با این عناوین را شامل می‌شود: پاسخ چشم، دویدن به خواب، صد مثلث، شاخه‌های روشن، قنادی ادوارد، کبابی سردست. خصوصیت بارز نوشته های صادق بیگی این است که طیف خاصی از مخاطبان را در برنمی گیرد و همه می توانند با خواندن داستان های او لذت ببرند.شاید اقبال جایزه های ادبی به داستانهای این نویسنده همین خوانش آسان آن ولحن خاص روایت او باشد که حال افسرده معمول دیگر نویسندگان را ندارد.

در بخشی از داستان قنادی ادوارد که برای نخستین بار در این مجموعه چاپ شده می خوانیم: «انگشت‌هاش را گذاشت روی کلید‌های سوراخ، قَمیش را گرفت به دو دندان جلو، عضلات بالای لبش را انداخت پایین و دمید. اول تک‌ضرب و منقطع بعد به ریتم؛ زیبای خفته چایکوفسکی را زد. طنین بم ساز پخش شد توی پشت‌بام. مثل قوی سفیدی که با پرهای فراخ، بالای سرشان بال بزند و وسعت صدا را ببرد تا خود آسمان. صدا سقف آسمان را باز کرد و باران کجی به پایین کوبید. بام برق می‌‌زد زیر نور مهتاب. آواک پیر را دید که ایستاده خیره شده به خرپشته. یکی‌یکی بالرین‌ها، رقص‌کنان داشتند از ضد نور چارچوب می‌آمدند بالا. همه با حرکات کوچک، با بت‌مان‌تان‌دو های ریز، جمع شدند دور آواک.»

«قنادی ادوارد» در  هزار نسخه ۱۰۴ صفحه ای، و قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است. رونمایی از این کتاب روز یکشنبه 28بهمن ماه در شهرکتاب خیابان اردیبهشت جنوبی از ساعت 18 تا 20 برگزار می شود.

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    خدا این علی خدایی رو از صادق بیگی نگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها