چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
پیام تسلیت مدیرعامل خانه کتاب برای درگذشت رییس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم

نیکنام حسینی پور با ارسال پیامی، درگذشت مرحوم محمدجواد صاحبی عضو شورای دین پژوهان کشور و رییس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، متن پیام مدیرعامل موسسه خانه کتاب به شرح زیر است:" خبر درگذشت محقق، پژوهشگر و استاد برجسته حوزه و دانشگاه مرحوم محمد جواد صاحبی، ما و جامعه علمی کشور را به سوگ نشاند.‌‌

فقدان آن مرحوم که عمر پر برکت خود را صرف توسعه دانش، پژوهش، آموزش، تالیف و خدمت صادقانه به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد، بر اهالی دانش و فرهنگ، بسی گران و جانکاه است.

انتشار آثاری همچون «گفت‌وگوی دین و فلسفه»، «مبانی نهضت احیای فکر دینی»، «تفسیر تاریخ سرخ»، «سرچشمه‌های نو اندیشی دینی»، «نقد و تصحیح طبایع الاستبداد یا سرشت‌های خودکامگی»، «مناسبات دین و فرهنگ در جامعه ایران»، «تاکتیک‌های انقلابی سید جمال الدین اسدآبادی» و «حکایت‌ها و هدایت‌ها در آثار شهید مطهری» خود گواه سال ها تلاش و استمرار در مسیر خدمت به جامعه فرهنگی و علمی کشور است. 

اینجانب ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با خانواده گرانقدر ایشان،  سوگمندانه درگذشت مرحوم محمد جواد صاحبی را به جامعه علمی و فرهنگی تسلیت عرض نموده؛ علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن استاد پرتلاش، متدین و با اخلاق از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها