دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
تمدید فراخوان جشنواره پروین اعتصامی

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ابوالفضل علی‌محمدی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به استقبال اصحاب فرهنگ و هنر از سراسر ایران اسلامی، مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی تا 25 بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد. اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره جلسات متعددی را درباره برگزاری باشکوه این جشنواره برگزار و تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره را تصویب کردند.

او موضوعات پیشنهادی برای تحقیق و تدوین مقاله را شامل زندگانی، شعرها و اندیشه‌های انسانی، اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی، نقد و تحلیل شعرهای پروین اعتصامی، سرچشمه‌های فکری، دینی، هنری، اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی، پروین اعتصامی و شعر معاصر ایران، پروین اعتصامی در فراسوی مرزها، آرمان‌شهر پروین اعتصامی و پروین اعتصامی و ادبیات جهان عنوان کرد.

علی‌محمدی ادامه داد: موضوعات پیشنهادی برای فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های ادبی و هنری شامل ترجمه‌ منظوم شعر پروین اعتصامی به زبان‌های دیگر، سرودن شعر در موضوع پروین اعتصامی، آفرینش متن در موضوع پروین اعتصامی، خوشنویسی یک یا چند شعر از پروین اعتصامی و مصورسازی یک یا چند شعر روایی و تمثیلی از پروین اعتصامی است.

دبیر علمی جشنواره پروین اعتصامی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش، گفت: اجرای زنگ پروین اعتصامی در مدارس و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با پروین اعتصامی با پیشنهاد به اداره کل آموزش و پرورش استان، دیوارنویسی شعرهای برگزیده از دیوان پروین اعتصامی با پیشنهاد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حفظ شعرهای پروین اعتصامی توسط دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مشاعره، برگزاری میزگردهای تلویزیونی در موضوع زندگانی و نقد و تحلیل شعرها و اندیشه‌های پروین اعتصامی و مسابقه خوشنویسی از شعرهای پروین اعتصامی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

او در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات،‌ شعرها و آثار هنری خود را حداکثر تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال کنند.

وی تاریخ برگزاری جشنواره را بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری برنامه‌های جنبی را بیستم تا بیست و پنجم اسفندماه عنوان کرد.

جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی توسط انجمن ادبی تبریز با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها