دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷
مؤلفه‌ها و ابعاد جهاني‌شدن اسلام بار ديگر تبيين شد

كانون انديشه جوان در پاسخ‌گويي به نيازهاي فكري و فرهنگي جوانان، كتاب "اسلام و جهاني‌شدن" نوشته عماد افروغ را براي دومين‌بار منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب ابعاد و ريشه‌هاي گوناگون موضوع "جهاني‌شدن" را با نگاهي محققانه مورد بررسي قرار داده و به ارزيابي انتقادي تناقض‌ها و امكان وجودي اين پديده پرداخته است.

اين اثر مي‌كوشد قابليت‌هاي مفهومي جهاني‌شدن را براي بسط و گسترش مقوله "جهاني شدن اسلامي" كه ارتباط وثيقي با امت‌ اسلامي به‌طور عام و مهدويت به‌طور خاص دارد، تبيين كند.

مطالب اين اثر در هشت بخش با عنوان‌هاي جهاني‌شدن واقعي و متصور، مؤلفه‌ها و ابعاد جهاني‌شدن، تهديدها و فرصت‌هاي جهاني‌شدن و وضع كنوني جهان تنظيم شده است. 

گفته شده كه هدف منتشركنندگان مقاله ياد شده اين است كه با ارايه تصويري از جهاني‌شدن مصطلح و با انتزاع قابليت‌هاي مفهومي آن، پارادوكس‌ها و امكان وجودي آن را در ابعاد فلسفي و نظري به بحث بگذارند و متعاقباً به ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي ديني براي ارايه جهاني‌شدن مطلوب بپردازند.

كتاب‌هاي تفسيرالميزان، جهاني شدن با كدام هدف، رنسانسي ديگر، فضا و نابرابري اجتماعي و كتاب امپرياليسم و جهاني‌شدن از منابع مورد استناد در تأليف اين اثر به‌شمار مي‌روند.

كتاب "اسلام و جهاني‌شدن" در 56 صفحه، شمارگان 2500 نسخه و قيمت 900 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها