دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
امضا تفاهم‌نامه مشترک بین بنیاد ملی نخبگان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‎ساز معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور دکتر محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید‌محمدحسین سجاد‌نیری؛ دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‎ساز معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری یکشنبه(١٤ بهمن‌ماه) در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسید. 
 
محسن جوادی در این مراسم با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان فرهنگی در بدنه دولت گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری در استفاده از نخبگان فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های کشور مشارکت داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: آمار نخبگان فرهنگی در کشور بسیار بالاست و متاسفانه به دلیل برخی قوانین موجود در کشور قادر به استفاده از این نخبگان نیستیم. باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی استفاده کنیم.

 سید‌محمد‌حسین سجاد نیری، نیز با اشاره به تجربه‌های موفق استفاده از نخبگان در حکومت در طول تاریخ معاصر عنوان کرد: متاسفانه قوانین به گونه‌ای هستند که نخبگان بیشتر ترجیح می‌دهند در بخش خصوصی حضور داشته باشند تا در بخش‌های دولتی. همچنین چندان نتوانسته‌ایم در جذب نخبگان فرهنگی موفق باشیم و بیشتر به سمت جذب نخبگان در حوزه‌های فنی حرکت کرده‌ایم.
 
مطابق مفاد تفاهم‌نامه امضا شده معانت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد نسبت به ایجاد بانک اطلاعات و معرفی مستعدین حوزه‌های فرهنگی، حمایت از ایجاد توسعه آموزش‌های لازم برای توسعه منابع انسانی، همکاری و توسعه زیست بوم استارت‌آپ‌های فرهنگی و هنری، تسهیل در فرآیند صدرو مجوز موسسات و... همکاری کند.
 
ستاد فناوری‌های نرم و هویت‎ساز معاونت علمی و فناوری‌های ریاست جمهوری نیز موظف است در حمایت از دستاوردهای پژوهشی کاربردی در حوزه فرهنگ و هنر، حمایت از مستعدین فرهنگی و خلاق، ارایه خدمات به صنایع فرهنگی و... به حمایت بپردازد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها