پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
فکر کردن «به روز» به حوزه کتاب اشتباه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرنسبت به حذف کتاب از زندگی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری؛  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب بوشهر، بیان کرد: مقوله کتاب تنها ایجاد رابطه مفهومی بین نویسنده و مخاطب نیست، بلکه در تاریخ حیات کتاب در آغاز ایجاد ارتباط بعد تبادل و انتقال علم، دانش، فناوری و فرهنگ و امروزه کتاب یکی از مقولات بنیادی و استراتژیک است.
 
وی افزود: کتاب در اشکال مختلف از جمله حقیقی، مجازی و گویا یک رکن از تمدن بشری است و در این راستا نقش مهم و فوق العاده در جوامع ایفا می‌کند.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کتاب مقوله‌ای استراتژیک و بنیادی است که توجه و رعایت به اصول آن جامعه در ریل توسعه قرار می‌گیرد، گفت: عدم توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و نهادینه نشدن فرهنگ کتاب‌خوانی آن جامعه را از تمدن دور می‌کند.
 
وی ادامه داد: جامعه‌ای که دارای شاخص‌های زیرساختی کتاب و رشد در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتاب هستند، قطعا آن جغرافیا دارای یک تمدن قابل توجه است.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: هر نظامی که به پیرامون تمامی اضلاع مدیریت تولید، توزیع و فرهنگ کتاب‌خوانی دارای رشد ویژه باشد، قطعا آن نظام در مسیر آفرینش توسعه خواهد بود.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: مهمترین بخش کتاب تولید است که نویسنده به دلیل دارا بودن دانش لازم باید هم در مخلوق‌آفرینی، هم چینش عبارات و هم در عرصه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی مخاطب توجه کافی داشته باشد. در بخش توزیع نیز باید پوشش جغرافیایی لازم داشته باشیم.
 
وی گفت: جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی با حمایت از مولفان، چایخانه‌ها، انتشارات، مکاتبین و حتی توزیع‌کنندگان نگاه ویژه به این بخش صورت گیرد. در عرصه ایجاد انتشارات و حوزه‌های صنعت چاپ باید به سمت جامعه الکترونیک حرکت کنیم و صاحب چاپخانه‌ها و انتشارات بین‌المللی باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: مقوله کتاب از خواندن به شنیدن و از بعد حقیقی به فضای مجازی تبدیل شده که باید در این راستا نگاهی «فوق روز» داشته باشیم. فکر کردن «به روز» به حوزه کتاب اشتباه است. ما در حوزه کتاب دچار ضعف‌هایی هستیم که ان شاءالله با تلاش و همکاری به نتیجه مطلوب در این بخش خواهیم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها