جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
«ما و را» نخستین برگزیده جایزه رمان سال نوفه شد

نخستین دوره جایزه ادبی نوفه برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی نوفه با محوریت ادبیات گمانه‌زن، عصر پنجشنبه (4 بهمن‌ماه) با حضور جمعی از نویسندگان و مترجمان در تالار رودکی باغ‌موزه قصر برگزار شد و برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

بنابرگفته فرزین سوری، دبیر علمی همایش درمجموع 122 اثر در بخش رمان گمانه‌زن منتشر شده به دبیرخانه جایزه رسیدند که نیمی از آن‌ها در بخش بزرگسال و نیمی در بخش نوجوان بود. بعد از داوری اولیه براساس ضوابط آیین‌نامه 25 اثر در بخش بزرگسال و 25 اثر در بخش نوجوان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و از میان آن‌ها در هر بخش 5 اثر به مرحله نهایی رسیدند.

براین اساس در بخش کودک و نوجوان، هیات داوران این جایزه، هیچ اثری را شایسته جایزه برگزیده سال ندانست و تنها از کتاب «خرسی که چپق می‌کشید» اثر سیدجواد راهنما از نشر هوپا تقدیر کرد.
 
در بخش بزرگسال، کتاب «ما و را: سلسله جنایات بین کهکشانی» نوشته محمدرضا ایدرم از نشر پیدایش، به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و از چهار اثر دیگر شامل «سورمه‌سرا» اثر رامبد خانلری از نشر بان، «کاج زدگی» اثر ضحی کاظمی از نشر چشمه، «بی‌تابوت» اثر لاله زارع از نشر هیلا و «خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی» اثر بهزاد قدیمی از نشر پیدایش که به بخش نهایی راه یافته بودند نیز تقدیر شد.
 
در بخش فصل اول که به آثار منتشر نشده اختصاص داشت، نیز جایزه نهایی به محمد سوری برای «سمساره» تعلق گرفت و النا رهبری برای «هیولایش»، محمد فائزی فرد برای «نابود شدن مردی که از خواب بیدار شده است»، مهراد ارشادی نیا برای «ساعت‌گرد»، علیرضا برازنده برای کتاب «دریاچه»، نیز تقدیر شدند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها