سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
نقد آثار ارزشی باعث ارتقای کیفیت آن‌ها می‌شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست نقد و بررسی کتاب «رستگاری در جزیره» اظهار کرد: نقد آثار به‌ویژه در حوزه‌های مربوط به ایثار و شهادت و مسائل ارزشی می‌تواند باعث ارتقای کیفیت آن‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نشست نقد و بررسی کتاب «رستگاری در جزیره»، زندگی‌نامه شهید کاظم نجفی رستگار، امروز (سه‌شنبه 25 دی‌ماه)، با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی؛ مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچنین محمدعلی آقامیرزایی؛ نویسنده کتاب و محمدرضا سهرابی و محمدعلی قربانی به‌عنوان منتقد برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام کاویانی راد در این جلسه با تأکید بر اهمیت نقد آثار فرهنگی و هنری گفت: نقد آثار به‌‌ویژه در حوزه‌های مربوط به مسائل ارزشی می‌تواند باعث ارتقای کیفیت آثار شود. ارزشی بودن آثار این مشکل را درپی دارد که ممکن است در نقد آن ملاحظاتی رعایت شود، اما این مسئله درست نیست و ما به افزایش زمینه‌های نقد در این حوزه‌ها نیاز داریم.
 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: تفکر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌‌ویژه در بحث تولیدات فرهنگی باید به‌طور در معرض نقد قرار گیرد تا رشد پیدا کند و نقاط ضعف آن مشخص شود و شاهد افزایش خلاقیت در آن باشیم.
 
وی با بیان اینکه نوشتن کتاب در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به حوزه خیال‌پردازی نیست، ادامه داد: این آثار برای انتقال نگرش، تاریخ و فرهنگ یک ملت به آیندگان نوشته می‌شوند و هدف ما باید انتقال درست این مفاهیم باشد تا افرادی که این مسائل را درک نکرده‌اند با یک تفکر زنده روبه‌رو شوند و بتوانند از آن استفاده کنند.
 
در ادامه این نشست محمدرضا سهرابی و محمدعلی قربانی به نقد کتاب «رستگاری در جزیره» پرداختند و محمدعلی آقامیرزایی نویسنده این اثر نیز مواردی درباره کتاب بیان کرد. برادر شهید کاظم نجفی رستگار نیز در این جلسه به ذکر مواردی درباره این شهید و همچنین کتاب «رستگاری در جزیره» پرداخت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها