یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
چهل جشن انقلاب در چهل کانون مسجد نيشابور

همزمان با چهل سالگی انقلاب شكوهمند اسلامی، طرح «چهل جشن انقلاب در چهل کانون مسجد نيشابور» به همت كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرا می‌شود . برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی و اهتمام به موضوعات قرآن و عترت از بخش‌های جشن چهل‌ سالگی انقلاب در نیشابور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، غلامحسين علی‌پور؛ مشاور مديركل و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در گردهمايی مديران كانوهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نيشابور، اظهار كرد: كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نيشابور دارای ويژگی‌ها و ظرفیت‌های خاصی هستند كه می‌توانند به‌عنوان بازوان توانمند حوزه فرهنگ و هنر در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان به فعالیت‌های ارزشمند و تاثیرگذاری در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، کتاب و کتابخوانی و قرآن و عترت بپردازند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
 
وی ادامه داد: ما در كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نيشابور شاهد همراهی و هم‌افزايی خوبی بين  مساجد، شوراهای اسلامی ، دهياران و سایر افراد و پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی هستيم و همین امر کار کانون‌ها را تاثیرگذارتر می‌کند.
 
علی‌پور گفت: ما در چهل سالگی انقلاب شكوهمند اسلامی قرار داريم و عدد 40 در فرهنگ مذهبی و ملی ما، عدد ویژه و معنادار و نشانه بلوغ و رسیدن به کمال است .
 
مشاور مديركل و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به طرح «چهل جشن انقلاب در چهل کانون مسجد» كه به همت كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اين شهرستان رقم خواهد خورد، از همه مديران كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواست با اجرای برنامه‌های جشن انقلاب در چهل سالگی آن، اين مهم را به سرانجام برسانند .
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور افزود: در پايان دهه مبارک فجر از كانون‌های برتر در اين حوزه تجلیل خواهيم كرد.
 
هاجر چنارانی؛ نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی، بیان کرد: كانون‌های فرهنگی و هنری  مساجد، عملکرد و مسير فكری‌شان در راستای اهداف انقلاب بوده و فرهنگ سازی می‌كند.
 
وی ادامه داد: ما نبايد امتياز منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان نیشابور را از دست بدهيم و پیگیر آن در سطح وزیر خواهیم بود. اين فرصت را غنيمت بدانيم كه تبادل نظر و انديشه داشته باشیم، چراکه رسالت بعد از انقلاب وظيفه ما چهل‌ساله‌ها است .
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ساختمان و امکانات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابور در شأن این شهر فرهنگی و تاریخی نیست و ما به دنبال رفع این مشكل و يا نوسازی این ساختمان هستیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها