دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
​هزار مربی مهدکودک‌ در کارگاه آموزشی باشگاه‌های کتابخوانی

کارگاه آموزشی باشگاه‌های کتابخوانی با حضور مربیان مهدکودک در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی، در این کارگاه‌های آموزشی  که به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سازمان بهزیستی برگزار شده است مهارت‌های  ‌ترویج‌ کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، شناخت ادبیات و هنر کودک و نوجوان، ارزیابی کتاب‌های کودک و نوجوان، تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی و همچنین مستندسازی به مربیان مهدکودک‌ها ارائه می‌شود.

این کار‌گاه در هفت سرای محله در مناطق مختلف شمال، غرب، جنوب و مرکز تهران برای چهارصد مربی مهدکودک در روزهای پانزدهم و شانزدهم دی ماه برگزار می‌شود.

همچنین پیش‌تر هم در  فصل پاییز و آغاز دی‌ماه چند کارگاه آموزشی دیگر برای مربیان و تسهیل‌گران باشگاه‌های  کتابخوانی در مناطق مختلف تهران برگزار شده است. براساس این گزارش تاکنون بیش از یک هزار مربی و تسهیلگر در تهران  در این کارگاه‌‌ها حضور یافته و فعالیت‌های کتابخوانی  در باشگاه‌های مختلف کودک و نوجوان کتابخوان را پی گرفتند.

سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی از اردیبهشت‌ماه سال جاری فعالیتش  را آغاز کرده است و از نخستین دوره  تاکنون در  بیش از دو هزار  باشگاه‌‌های کتابخوانی تشکیل شده است، مجموعا دویست هزار کودک و نوجوان  در باشگاه‌های کتابخوانی سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

همه اعضاء باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند از یارانه پنجاه درصدی معاونت فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب برخوردار شوند. رقابت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی در چهار بخش، «بهترین فیلم موبایلی در ارتباط با کتاب»، «بهترین باشگاه کتابخوانی»، «بهترین نامه به نویسنده»، «نویسنده برتر به انتخاب باشگاه‌های کتابخوانی» برگزار می‌شود. قریب  پانزده هزار نفر علاقه‌مند به‌عنوان مربی و تسهیل‌گر باشگاه‌های کتابخوانی در سراسر کشور آموزش دیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها