دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
«نان و گل سرخ» به 35 هزار نسخه رسید

«نان و گل سرخ» اثر کاترین پاترسون با ترجمه حسین ابراهیمی (الوند) بار دیگر به دست نوجوانان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «نان و گل سرخ» اثر کاترین پاترسون با ترجمه حسین ابراهیمی (الوند) است که در سال 1386 از سوی کانون پرورش فکری منتشر و یک سال بعد برنده جشنواره کتاب سال شد 

این کتاب به نقل داستان زندگی کارگران در دوره انقلاب صنعتی می‌‍پردازد و دو قهرمان دارد که یکی از آنها با نام «رزا» همیشه نگران حضور مادر و خواهر خود در اعتصاب‌های کارگری است. از سوی دیگر در این کتاب داستان پسری به نام «جیک» روایت می‌شود که پدری الکلی دارد. در میانه این اعتصاب رزا و جیک به شهری دیگر فرستاده می‌شوند و تحت سرپرستی خانواده‌ای قرار می‌گیرند. از این جای داستان است که رزا و جیک به عنوان خواهر و برادر شناخته می‌شوند و زندگی آن‌ها با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شود.

کتاب به نقل شرایط دشوار مبارزه، تبعیض، اتحاد، تاثیرات عدم همراهی و... می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جیک برای عشای ربانی ظهر به کلیسا رفت. داخل کلیسا گرم بود و کسی توجهی به او نمی‌کرد. کمی بعد، همین که خادم کلیسا به جست‌وجوی بیکاره‌ها به پایین راهروی میان نیمکت‌ها، راه افتاد، جیک آهسته زیر نیمکت سر خورد و بی آن‌که بخواهد همان جا به خواب سنگینی فرو رفت. او آخرین باری را که خواب شبانه راحتی کرده بود، به یاد نمی‌آورد. کلیسا، گرچه بادگیر بود، اما در مقایسه با تل زباله‌ها کم و بیش گرم و راحت می‌نمود.»

چاپ چهارم «نان و گل سرخ» در  ۲۸۶ صفحه، با شمارگان 5 هزار نسخه به قیمت 17هزار و 500 تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شمارگان این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است در مجموع به 35هزار نسخه رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها