جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر شعبه زاهدان افتتاح شد

معاون بازرگانی به‌نشر از راه‌اندازی فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر شعبه زاهدان در راستای رسالت فرهنگی آستان قدس رضوی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین تیموری اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و در جهت رسالت فرهنگی آستان قدس رضوی برای کمک به مناطق کم برخوردار و محروم، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات آستان قدس رضوی شعبه زاهدان به متراژ 40 مترمربع در خیابان دانشگاه این شهر، مقابل دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.
 
وی با بیان اینکه افتتاح فروشگاه‌های کتاب به‌نشر با اولویت مراکز استان‌ها در مناطق محروم با هدف توانمندسازی فرهنگی ساکنان این مناطق در دستور کار قرار دارد، افزود: انتشارات آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور با بیش از سه دهه فعالیت، دارای 30 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در سراسر کشور است.
 
معاون بازرگانی به‌نشر با اشاره به اینکه در دو سال اخیر یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و اهدای کتاب به مناطق کم برخوردار و محروم بوده، گفت: فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات آستان قدس رضوی شعبه زاهدان، نخستین فروشگاه این انتشارات است که مدیریت آن را یکی از بانوان برعهده دارد.
 
تیموری بیان کرد: به‌نشر به‌عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور، درصدد است در مراکز تمام استان‌ها شعب و یا نمایندگی فروش خود را مستقر کند. انتشارات آستان قدس رضوی، دارای 15 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مشهد مقدس و 15 فروشگاه و نمایندگی در شهرهای تهران، خرم‌آباد، تبریز، اردبیل، شاهرود، تربت حیدریه، شهرکرد، گرگان، بجنورد، چناران، درگز، گلبهار، نیشابور، بیرجند و طبس است.
 
وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید ملی و به منظور گسترش فرهنگ اصیل اسلامی، کالاهای فرهنگی صد در صد تولید داخل در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی عرضه می‌شود، افزود: در فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر شعبه زاهدان، بیش از یک‌هزار و 500 عنوان کتاب با شمارگان 10 هزار جلد در موضوعات معارف اسلامی، سنت و سیره اهل‌بیت (ع) به‌ویژه سیره رضوی، سبک زندگی اسلامی، زائر و زیارت و گفتمان انقلاب اسلامی و.. در تمامی رده‌های سنی شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به همراه کالاهای فرهنگی عرضه می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها