پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
داستان واقعی سیاره‌‌ای منحصر به فرد

«سلام، من زمین هستم» عنوان اثری از لوکا نوولی نویسنده‌ ایتالیایی است که تاریخ کره‌ زمین را به زبانی جذاب و طنزگونه روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده کتاب خود را با این مقدمه آغاز کرده است: «اگر تاریخ کره‌ی زمین را در یک ۲۴ ساعت فشرده کنیم، خواهیم دید که بشر فقط در چند ثانیه‌ی آخر حاضر بوده است. اگر تاریخ کره‌ی زمین را مثل طول یک خط‌کش در نظر بگیریم، می‌بینیم که پیدایش نخستین انسان‌های امروزی در آخرین هزارم میلی‌متر آن اتفاق افتاده است.»
 
نوولی که خود تصویرگری اثرش را بر عهده داشته است در کتاب «سلام، من زمین هستم» به مواردی همچون پیدایش زمین، ساختار اتمی کره‌ی زمین، تغییرات آب و هوایی، انفجار بزرگ و پیدایش حیات بر روی این کره اشاره دارد.

در فصل پانزدهم این اثر که از سوی حسین ابوالقاسمی ترجمه شده است می‌خوانیم: «شاهد بودم که مهاجرت می‌کردند، دریانوردی می‌کردند، از کوه‌ها بالا می‌رفتند، دشت‌ها را به کشتزار تبدیل می‌کردند، خشکی‌ها را پاک‌سازی می‌کردند و شهر می‌ساختند. شاهد بودم که که چطور نقاطی را که میلیون‌ها سال وقت من را گرفته بود تا پر از حیوان و گیاه شو، دگرگون کردند. آن‌ها همان اجداد شما بودند که به آن‌ها انسان هوشمند می‌گویید.»

این کتاب یکی از چهار اثر علمی است که با رعایت قوانین بین‌المللی حق نشر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشارات  Francesco Brioschi Editore خریداری شده و مناسب گروه سنی بالای ۹ تا ۱۲ سال است.

«سلام، من صفر هستم»، «سلام، من روبات هستم» و «سلام، من زمان هستم» سه اثر دیگر این مجموعه است.

علاقه‌مندان می‌توانند این اثر ۸۰ صفحه‌ای را با شمارگان ۷هزار نسخه به قیمت ۷هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند.

  •  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها