سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
​«تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام»، چهارشنبه 28 آذرماه در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی در راستای هدفمند‌سازی متون درسی معارف اسلامی در دانشگاه‌ها به همت گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی برگزار خواهد شد.
 
ازجمله اهداف گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی، تدوین کتاب‌های درسی در حوزه تاریخ صدر اسلام است. تبیین گزارشی تاریخ صدر اسلام با تأکید آیات و روایات و تحلیل‌های کیفی  نیز در این راستا مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس انتشار کتابی با عنوان «تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام» ضرورت یافت.
 
این کتاب که از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت به زبان‌های انگلیسی و اردو ترجمه شده و تاکنون 37 بار نیز تجدیدچاپ شده است در حوزه‌های علمیه به‌عنوان کتاب درسی آموزش داده می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی؛ نویسنده کتاب، محمدحسین دانش‌کیا، اصغر منتظرالقائم  و محمد نصیری به‌عنوان ناقد در این نشست حضور دارند. حجت‌الاسلام امیرمحسن عرفان نیز دبیری علمی این جلسه را برعهده دارد.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 9 صبح چهارشنبه 28 آذرماه به دانشگاه معارف اسلامی واقع در قم، خیابان بلوار جمهوری، بین کوچه 4 و 6، طبقه چهارم، سالن امام رضا (ع) مراجعه کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها