پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
عوامل تروریستی مانع ظهور و بروز ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محکوم کردن حادثه تروریستی امروز چابهار گفت: سیستان و بلوچستان گنج بی‌پایان است، کسانی که تلاش کردند این استان را با یک چهره خشونت‌بار یا چهره شهری که نماد حمل‌ونقل مواد متعفن مخدر است نشان دهند خیانت جبران‌ناپذیری به این منطقه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی بعدازظهر امروز در ادامه سفر استانی خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ایرانشهر، ضمن عرض تسلیت به موجب حادثه تروریستی چابهار و طلب صبر برای خانواده‌های شهداء و شفاء عاجل برای مجروحان این حادثه، گفت: عوامل حادثه تروریستی چابهار افرادی هستند که می‌خواهند از این استان یک چهره ناامن را نشان بدهند و نمی‌خواهند دارایی‌ها و ظرفیت‌های این استان کشف شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان گنج بی‌پایان است، کسانی که تلاش کردند این استان را با یک چهره خشونت‌بار یا چهره شهری که نماد حمل‌ونقل مواد متعفن مخدر است نشان دهند خیانت جبران‌ناپذیری به این منطقه می‌کنند. اگر حجاب‌های دروغینی که چهره واقعی سیستان و بلوچستان را پوشانده کنار زده شود گنج‌های بی‌پایان معنوی این استان نمایان می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان ذخایر بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف داشته و دارد. باید تلاش شود از طریق تورهای عکس و فیلم‌های کوتاه فرصت معرفی این استان را فراهم کرد تا چهره واقعی استان را به دنیا نشان داد.

صالحی بیان کرد: باید نظر گردشگران و سرمایه‌گذاران را به این استان معطوف کرد. این استان صدها اثر ثبت شده دارد که برخی از آنها ثبت جهانی هستند اما باید این آثار معرفی شود تا نگاه‌ها به این استان تغییر کند.
وی تاکید کرد: این استان مفاخر تاریخی و معاصر قابل توجهی دارد، نکوداشت آنها می‌تواند در معرفی استان بسیار موثر باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: نگاه وزارت ارشاد به  استان‌های مرزی و به طور ویژه سیستان و بلوچستان که ریشه در تاریخ کهن ایران دارد نگاه عمیق و برنامه محور است.
صالحی در پایان گفت: ارتقا سرانه فضای فرهنگی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، فضاهای فرهنگی و پروژه‌های در دست احداث باید زودتر تکمیل شود و بر تعداد آنها نیز افزود شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها