دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
«زیبا صدایم کن» به چاپ هشتم رسید

«زیبا صدایم کن» نوشته‌ فرهاد حسن‌زاده برای هشتمین ‌بار به دست مخاطبان نوجوان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فرهاد حسن‌زاده در کتاب «زیبا صدایم کن» دختر ۱۵ ساله‌ای را به تصویر می‌کشد که در موسسه‌ای زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کند. پدر این دختر به سبب بیماری روانی در آسایشگاه بیماران روانی بستری است. ماجرای این دو نسل متفاوت با نقشه‌ای شیطنت‌آمیز از سوی آن‌ها به اوج می‌رسد. زیبا در روز تولدش به پدر کمک می‌کند تا از آسایشگاه فرار کند.

این کتاب که برگزیده جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری سال ۱۳۹۵، برگزیده شورای کتاب کودک سال ۱۳۹۵ و نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ نیز بوده است، شهریور گذشته از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان مورد تقدیر قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب «زیبا صدایم کن» که تاکنون به زبان‌های انگلیسی و ترکی استانبولی نیز منتشر شده است، می‌خوانیم: «پیاده رو خلوت بود. دست در دست هم راه افتادیم به چیزهای خنده‌دار خندیدیم. به چیزهایی که برای هیچ‌کس جز خودمان خنده‌دار نبود. به موش‌های چاق و تنبل تو جوی‌ها خندیدیم. به درختی که شبیه یک لک‌لک کج و کوله پاهاش توی جوی بود و هیکلش توی آسمان. به پیرزن و پیرمردی که مثل لاک‌پشت‌ها راه می‌رفتند اما مثل گنجشک‌ها جیک جیک و بگومگو می‌کردند.»

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «زیبا صدایم کن» پیش‌تر در شمارگان ۳۷هزار نسخه به دست مخاطبان رسیده بود. هم‌اینک این اثر در ۵هزار نسخه منتشر شده است.

 
چاپ هشتم کتاب «زیبا صدایم کن» در ۱۹۲ صفحه و قیمت ۱۲هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها