دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
شب هوشنگ مرادی کرمانی در کلگری برگزار می‌شود

شب هوشنگ مرادی کرمانی در سومين سری از شب های بخارا در کلگری از سوی كتابخانه فارسی كلگری و انجمن دانشجويان ارشد ايراني (IGSA) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «شب‌های بخارا» مراسمی است برای بزرگداشت بزرگان عرصه فرهنگ، ادب و هنر ایران زمین. کتابخانه پارسی کلگری در نظر دارد با پخش گزیده‌هایی از این برنامه‌ها، گامی در راستای شناساندن هرچه بیشتر این بزرگان به جامعه ایرانیان دور از وطن بر دارد. 

شب‌های بخارا در كلگری پيش از اين با همكاری شب‌های بخارا برگزار شده است. سومین گردهمایی از «شب‌های بخارا در کلگری» به بزرگداشت «هوشنگ مرادی کرمانی» اختصاص داده شده است. شب هوشنگ مرادی کرمانی، 296مین شب از شب‌های بخارا است که در سال 1396 با حضور ژاله آموزگار، نوش‌آفرین انصاری، حسن میرعابدینی، صالح رامسری، آرمان لام کوانگ و علی دهباشی در کانون زبان فارسی برگزار شده است. 

همچنين در اين شب که ساعت 18:30 چهارشنبه (28 نوامبر 2018) برگزار می‌شود، دو پيام اختصاصی از هوشنگ مرادی كرمانی و علی دهباشی قرائت می‌شود و شرکت در جلسه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. 

هوشنگ مرادی کرمانی از نویسندگان معاصر ایرانی در حوزه کودکان و نوجوانان است که تاکنون بیش از 20 مجموعه داستان و چندین نمایش‌نامه و فیلم‌نامه منتشر کرده و براساس قصه‌های او چندین فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، از جمله سریال پرطرفدار «قصه‌های مجید»، ساخته شده است. بسیاری از آثار او تاکنون به 30 زبان ترجمه شده و چندین جایزه ملی و جهانی دریافت کرده است. قصه‌هایش ساده، روان و اغلب حکایت تجربیات شخصی اوست. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها