پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کتابفروشان دغدغه فرهیختگی مردم ایران را دارند

محسن جوادی، با صدور پیام به مناسبت پنجمین پویش کتابگردی تاکید کرد: عموم کتابفروشان خاستگاهی فرهنگی دارند و دغدغه فرهنگ و فرهیختگی مردم ایران را دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت پنجمین پویش کتابگردی پیام صادر کرد.
  
متن این پیام به این شرح است؛‌

«بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض تبریک به همه کتابفروشان عزیز و محترم
کتاب بی‌تردید سرچشمه خیر و برکت است و کتابفروش کسی  است که این خیر را در دسترس مردم قرار می‌دهد. عموم کتابفروشان خاستگاهی فرهنگی دارند و دغدغه فرهنگ و فرهیختگی مردم ایران را دارند. کتابگردی کاری نمادین برای توجه دادن مردم به جایگاه کتاب و کتابفروشی در توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران است. 

کتابفروشی‌ها همان باغ‌های مفرح روح و روان آدمی‌اند که باید آن‌ها را از گزند حوادث روزگار دور نگه داشت. این باغ‌های کوچک و بزرگ باید در هر محله‌ای به فراخور حال آن در دسترس مردم باشد. سیاست‌های معاونت فرهنگی در خصوص کتابفروشی‌ها باید بازنگری و در راستای توسعه کمی و کیفی آن‌ها اصلاح شود. این کاری است که ما در شرف انجام آن هستیم.

کتاب باید در دید مردم باشد و یا شرایط آسان در اختیار آنها قرار گیرد تا روند توسعه متوازن کشور شتاب گیرد.

اینجانب اگرچه به دلیل کسالت امروز توفیق حضور در این فعالیت فرهنگی اصیل را ندارم  اما این سنت حسنه را پاس داشته، از عموم مردم می‌خواهم تا با حضور در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و خرید کتاب نشان دهند که اهل فرهنگ و دوستدار کتاب‌اند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها