دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
برپایی نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار برتر خود در قالب کتاب و نرم‌افزار، به گرامیداشت هفته کتاب پرداختند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، معاون کتابخانه‌های این سازمان از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و نرم‌افزار در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و کتابخانه‌های وابسته در بیرجند، درگز، سرخس و قوچان خبر داد.

حسین خسروی اظهار کرد: کتابخانه‌های وابسته در مشهد مانند کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی در خیابان طبرسی، محمدیه در پیچ دوم تلگرد، آیت‌الله شیخ عباس تربتی (واحد بانوان) واقع در خیابان خواجه‌ربیع، آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی در بلوار مصلی، مسجد بزرگ امام‌ رضا (ع) در کوی امیرالمؤمنین(ع)، مسجد جوادالائمه (ع) واقع در هاشمیه 33، کتابخانه امام‌ صادق (ع) در خیابان دانشگاه و زینبیه در مطهری شمالی 2 ازجمله کتابخانه‌هایی هستند که به برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار اقدام کردند.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها منابع پُرمراجعه و منتخبی از آثار مرتبط با كتابخوانی، شیوه‌های مطالعه، بهبود سواد خواندن، قصه و قصه‌گويی، روان‌شناسی خواندن و ترويج كتابخوانی، راه‌های علاقه‌مند كردن كودكان و نوجوانان به مطالعه، لذت خواندن و انگيزه يادگيری، کتاب و کتابداری، مطالعه در شب امتحان، روش‌های موفقیت در مطالعه و یادگیری، آسیب‌شناسی مطالعه، تاريخچه كتاب و ... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، گفت: این کتاب‌ها قابل امانت به اعضا هستند. هدف از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی، آشنایی مراجعان با تازه‌های نشر و منابع پُرمخاطب، آشتی مخاطبان با کتاب، معرفی کتاب‌های برتر و موضوعی و ترویج فرهنگ مطالعه است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها