شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
40 نویسنده کودک در 40 شهر

جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از حضور 40 نویسنده در 40 شهر و مرکز استان به مناسبت هفته کتاب خبر داد و گفت: هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در فراخوانی از اعضای خود برای همراهی در پنجمین پویش ملی کتاب‌گردی دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جعفر توزنده‌جانی، درباره برنامه‌های این نهاد مدنی در هفته کتاب گفت: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از اعضای خود خواسته است در روز پنج‌شنبه اول آذرماه 1397 و همزمان با روز کتاب‌گردی در کتاب‌فروشی‌های شهر و محله خود حضور یابند و به خرید کتاب و ترویج کتابخوانی میان مردم بپردازند.

وی افزود: کتاب‌گردی پویش و برنامه‌ای فرهنگی است که از پنج سال قبل به پیشنهاد احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در ایام هفته کتاب برپا می‌شود و معمولا نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و دست‌اندرکاران کتاب کودک در آن حضور پررنگی دارند.
 
دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته کتاب، زنگ کتاب در تهران و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

توزنده‌جانی گفت: براین اساس در هفته کتاب 20 اجرا در مدارس تهران خواهیم داشت که از سوی 20  نویسنده کودک و نوجوان برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها نیز 40 نویسنده به دیدار اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی در 40 شهر و مرکز استان می‌روند. این نویسندگان ضمن دیدار با اعضای باشگاه‌ها، در برنامه‌هایی که از سوی مسئولان فرهنگی شهرها اجرا می‌شود، شرکت کرده و  از کتاخانه‌ها و مراکز فرهنگی هم بازدید می‌کنند.
 
به گفته این نویسنده، فرهاد حسن‌زاده، عزت‌الله الوندی، محمود برآبادی، حمیدرضا شاه‌آبادی، جمال‌الدین اکرمی، جعفر توزنده‌جانی، احمد اکبرپور، محمدرضا شمس، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی خرامان و محمدرضا یوسفی از نویسندگانی هستند که در این برنامه حضور دارند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها