پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
​دیدار صمیمانه سید عباس صالحی با نویسنده «حکایت بلوچ»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (پنجشنبه 10 آبان ماه)، ضمن عیادت از محمود زند مقدم؛ نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت، دقایقی با وی از فعالیت های دور و نزدیکش سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعدازظهر دهمین روز از آبان ماه، با حضور در خانه باغ محمود زند مقدم؛ موسس دانشگاه سیستان و بلوچستان و نویسنده‌ای که نزدیک به پنج دهه پژوهش‌های ارزشمندی درباره منطقه بلوچستان انجام داده، از وی عیادت و در فضایی صمیمانه دقایقی درباره آثار و پژوهش‌ها و روزگار دیروز و امروزش با وی سخن گفت. نیکنام حسینی پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در این دیدار سید عباس صالحی را همراهی می‌کرد.
 
زند مقدم در سال ۱۳۱۷ متولد شد. دوره لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه تهران گذراند و مدرک دکتری در رشته برنامه‌ریزی منطقه‌ای را از دانشگاه دورهام انگلیس اخذ کرد.

وی از سال ۵۰ تا ۵۷ به عنوان کارشناس سازمان برنامه و بودجه، همکار وزارت نیرو در مطالعه طرح‌های آبی، رئیس دفتر برنامه و بودجه در زاهدان و مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس و دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان مشغول بوده است.
 
ازجمله آثار این پژوهشگر پیشکسوت می‌توان به مجموعه هفت جلدی «حکایت بلوچ»، «آدم‌های سه قران و صناری» و «قلعه» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها