یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
چهار کتاب کانون در بسته‌ پیشنهادی لاک‌پشت پرنده با موضوع دیگری

سه رمان و یک کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست بسته‌ پیشنهادی لاک‌پشت پرنده با موضوع دیگری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این فهرست بیش از 70 عنوان از کتاب‌های داستان تالیفی و ترجمه در حوزه کودک و نوجوان با موضوع دیگری که از بهار سال 1390 تا بهار 1396 موفق به دریافت پنج یا شش لاک‌پشت پرنده شده‌اند معرفی و به مخاطبان پیشنهاد شده است تا  این آثار را مطالعه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رمان‌های «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده و «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» اثر جمشید خانیان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌خاطر کاربرد آشنایی بچه‌ها با مشکلات جنگ‌زده‌ها، هویت‌یابی، آشنایی با زندگی مردم در دوران جنگ ایران و عراق و ترویج صلح در بخش کتاب‌هایی که به «کودکان مهاجر، پناهنده و جنگ‌زده» اختصاص دارد، معرفی شده است.

هم‌چنین رمان «زیبا صدایم کن» دیگر اثر حسن‌زاده به خاطر به تصویر کشیدن مشکلات نوجوانان بی‌سرپرست در بخش «کودکان طلاق، تک والد و بی‌والد» به علاقه‌مندان معرفی و کتاب «سیاه کوچولو، سفید کوچولو» نوشته‌ حمیده زاهدشکرآبی از مجموعه «کتاب‌های مرغک» کانون نیز در بخش «کودکان با ظاهر متفاوت» به مخاطبان پیشنهاد شده است.

پیش از این نیز دو کتاب کانون از مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» نوشته‌ فرهاد حسن‌زاده با عنوان‌های «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» در بسته پیشنهادی لاک‌پشت پرنده به مناسبت روز جهانی کودک معرفی شده بود.

این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های شش سال اخیر، انتخاب کرده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها