پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
مجموعه «مهارت‌های زندگی» دارویی است که باید در خانه‌ها نگه‌داری شود

برزو سریزدی گفت: همان‌طور که بسیاری از افراد در خانه جعبه کمک‌های اولیه و برخی داروها را نگهداری می‌کنند خوب است که مجموعه کتاب‌های «مهارت‌های زندگی» را هم در خانه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات صابرین در مراسمی از چهار کتاب جدید خود از مجموعه «مهارت‌های زندگی» با عنوان‌های «بالا بردن اعتماد به نفس»، «جوانمردانه بازی کن و خوشحال باش» ،«همان ستاره‌ای باش که هستی» و «حرف‌هایت را به خدا بگو» با حضور دکتر سیما فردوسی، روانشناس کودک و برزو سریزدی مترجم این مجموعه کتاب‌ها 3 آبان 1397 در باغ کتاب تهران رونمایی کرد.
 
برزو سریزدی، مترجم آثار، در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره مهارت‌های روحی و روانی زندگی و لزوم یادگیری آنها از سوی کودکان پرداخت و گفت که هر کتاب از این مجموعه در چه دسته‌ای از این مهارت‌ها یعنی مهارت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی جای می گیرند.
 
وی همچنین بیان کرد: همانطور که خانواده‌ها نگران آسیب‌های جسمی کودکان هستند و از بیماری‌ها پیشگیری کرده یا سریع به درمان آن می‌پردازند باید به فکر آسیب‌های روحی آنها نیز باشند و حتی بیشتر به فکر پیشگیری از این گونه آسیب‌ها باشند چرا که در غیر این صورت درمان آنها بسیار مشکل‌تر و در برخی موارد غیرممکن خواهد بود. همان‌طور که بسیاری از افراد در خانه جعبه کمک‌های اولیه و برخی داروها را نگهداری می‌کنند خوب است که این مجموعه کتاب‌ها را هم در خانه داشته باشند.
 
 

کودکان امروز، بومیان دیجیتال هستند
سیما فردوسی نیز در این مراسم به ذکر نکاتی درباره لزوم یادگیری مهارت‌های زندگی پرداخت و گفت: کودکانی در آینده موفق‌تر خواهند بود که مهارت‌های بیشتری را در کودکی آموزش دیده باشند. در دنیای امروز هرچیزی که تعادل انسان را بر هم بزند استرس به وجود آورده و اگر مهارت مقابله با آنها را نداشته باشیم آسیب‌های جدی متوجه ما خواهد شد.
 
به گفته این روانشناس کودک، کودکان امروز، بومیان دیجیتال هستند اما والدینشان مهاجران دیجیتال بنابراین فاصله دونسل بیشتر از گذشته و آموزش کودکان نیز بسیار متفاوت شده است.
 
وی ویژگی منحصر به فرد مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی که ازسوی انتشارات صابرین چاپ و عرضه شده را زبان ساده و قابل فهم آن‌ها برای استفاده کودکان عنوان کرد و گفت: در بسیاری از مواقع والدین مطلبی را برای کودکانشان توضیح می‌دهند درحالی که بچه‌ها آن را درست درک نمی‌کنند. اما با دقتی که در متن این کتاب‌ها شده کودکان به خوبی مطالب آن را می‌فهمند.
 
فردوسی در ادامه به والدین توصیه کرد که خودشان نیز این کتاب‌ها را بخوانند زیرا هم نکاتی را به خود آنها آموزش می‌دهد و هم بعد از آن می‌توانند در مورد نکات کتاب با فرزندانشان صحبت کنند تا مطمئن شوند آنها مطالب مورد نظر را به خوبی دریافته‌اند. این مجموعه تمام مهارت‌هایی را که یک کودک نیاز دارد در بر گرفته و از این نظر نیز کامل به نظر می‌رسد.
 
 

این برنامه با مسابقه نقاشی بین کودکان حاضر به پایان رسید. در انتها، تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه، از سوی نشر صابرین برنده اعلام شده و به هریک از آنها کتابی اهداء شد.
 
لازم به ذکر است که تعداد عناوین چاپ شده این مجموعه به 27 عنوان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک با چاپ 3 عنوان دیگر، مجموعه کامل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها