یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
نمایش آثار منتخب تصویرگری براتیسلاوا در اهواز

آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا پس از کردستان و کرمان از اول آبان در اهواز به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) امسال با هماهنگی انجام شده میان سوزانا جاروسوا مدیر اجرایی مسابقه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا کشور اسلواک و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی فراهم شده است تا آثار منتخب این دوسالانه با همکاری سفارت اسلواک در قالب نمایشگاه در استان‌های مختلف ایران به نمایش گذاشته شود.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خوزستان سومین استانی است که میزبانی برپایی این نمایشگاه را از ١ تا ٧ آبان 1397 به عهده دارد و قرار است این نمایشگاه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز برپا شود.

در این نمایشگاه 42 اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که تاکنون موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده‌اند، در محل نگارخانه‌ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز از ساعت 9 الی 17 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که از میان این آثار 29 تصویرگری از اسلواک و 13 اثر از ایران است.

علاوه بر این، 25 اثر تصویرگری جایزه بزرگ (گرند پرایز) نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که مربوط به تصویرگرانی است که موفق به دریافت جایزه این رقابت شده‌اند.

هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه، کارگاه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان با حضور پیمان رحیمی‌زاده برای علاقه‌مندان و هنرمندان این حوزه برگزار می‌شود.

دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک‌بار در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواک برگزار می‌شود و کانون به‌عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده این حوزه می‌کند.

دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهم‌ترین و منحصر به‌فردترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از کشورهای مختلف در کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

دوره بعدی این مسابقه شامل بخش انتخاب آثار، سمپوزیوم و کارگاه تصویرسازی در سال 2019 برگزار می‌شود که فراخوان آن در حال توزیع است.

گفتنی است در دوره‌های مختلف این رقابت هنری نورالدین زرین‌کلک، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، ابوالفضل همتی‌آهویی، سیروس طاهباز، مهنوش مشیری، علی بوذری از اعضای هیأت داوران این مسابقه بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها