سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
محسن جوادی درگذشت محمد دبیرسیاقی را تسلیت گفت

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت پژوهشگر، مدرس ادبیات و مصحح متون کهن فارسی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محسن جوادی با صدور پیامی درگذشت دکتر محمد دبیرسیاقی را تسلیت گفت.
 
متن پیام معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:
 
خبر درگذشت استاد گرانقدر، مدرس محترم ادبیات و پژوهشگر و مصحح متون کهن فارسی دکتر محمد دبیرسیاقی موجب تاثر شد. آن مرحوم در طول عمر پر ثمر خود خدمات شایسته‌ای به زبان و ادبیات فارسی ارائه کرد؛ چه در فاصله سال‌های همکاری با مرحوم علی اکبر دهخدا در تدوین لغت‌نامه دهخدا چه در تداوم همکاری با موسسه لغت‌نامه و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، چه با تحقیق و تالیف مقاله‌های متعدد، چه با تالیف کتاب‌های مورد اعتنا در حوزه ادبیات و زبان فارسی و چه در تصحیح متون کهن فارسی. در میان آثار ارزشمند دکتر دبیرسیاقی، توجه ویژه آن مرحوم به شاهنامه فردوسی قابل توجه و تقدیر است که از آن میان می‌توان به  کشف الابیاتی از شاهکار استاد سخن و تلاش در آسان سازی مراجعه به شاهنامه اشاره کرد.
 
درگذشت دکتر محمد دبیرسیاقی برای عرصه فرهنگ ایران خسران است و اینجانب این خسران را به اهالی فرهنگ و نیز به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم. از خداوند بخشنده برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها