دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
«هندسه‌ی انقلاب» برگرفته از بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی

کتاب «هندسه‌ی انقلاب» شامل مباحث مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برگرفته از بیانات امام خمینی (ره)، از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی، رهبر معظّم انقلاب اسلامی با ارجاع مخاطبان خود به بیانات و سیره‌ حضرت امام خمینی (قدس‌سره) آنان را به استخراج اصول انقلاب اسلامی دعوت می‌کنند، زیرا امام عظیم‌الشأن، نقطه‌ مشترک بین تمامی احزاب و گروه‌ها و آحاد ملّت انقلابی ایران است.
 
آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی در تاریخ 14/بهمن/1394 واژه‌ای جدید را به فرهنگنامه‌ انقلاب اسلامی اضافه کردند و آن تعبیر «هندسه‌ی انقلاب» بود. ایشان راهکاری را برای استنباط ارکان هندسه‌ انقلاب معرفی کردند، این‌که مخاطب با مراجعه‌ مستقیم به کتاب صحیفه‌ امام (قدس‌سره) و استخراج کلمات پرتکرار می‌تواند به اصول انقلاب دست یابد.
 
ایشان می‌فرمایند: «براساس سخنان امام، موضوع «مردم»، «استقلال کشور»، «تدین و پایبندی به مبانی اسلامی»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «مسأله‌ فلسطین»، «موضوع معیشت مردم»، «توجه به مستضعفین و رفع فقر»، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آن‌ها «هندسه‌ی انقلاب» به‌دست می‌آید».
 
این کتاب 520 صفحه‌ای در هفت سرفصلی که معظّمٌ‌له براساس بیانات امام خمینی (قدس‌سره) مطرح کردند، تنظیم شده و از کلمات و مطالب دیگری که نسبت به سایر کلمات، بسامد بیشتری داشتند و به لحاظ ارتباط موضوعی تحت عناوین اصلی قرار می‌گرفتند، نیز ذیل آن‌ها استفاده شده است.
 
امید است این کتاب گامی هر چند اندک در راستای تبیین خطوط اساسی انقلاب اسلامی و مقابله با تحریف مکتب و شخصیت امام خمینی (ره) و سرانجام، ممانعت از به انحراف کشاندن انقلاب عظیم اسلامی‌مان باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها