چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
تخیلات شش مرد و شش زن چک در خانه هنرمندان

نخستین نمایشگاه تصویرگری از آثار هنرمندان چک با عنوان «دوازده دنیا» در موزه گرافیک ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «دوازده دنیا» نخستین نمایشگاه تصویرگری از آثار هنرمندان چک در موزه گرافیک ایران است که با دوازده نگاه متفاوت، آثاری از دوازده تصویرگر کتاب کودک کشور جمهوری چک را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه بازتاب تلاش سفارت چک در ایران، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران جمعی از دوست‌داران فرهنگ و هنر در دو کشور ایران و جمهوری چک است که با هدف تعامل در زمینه هنر گرافیک و تصویرگری بین این دو کشور، برگزار می‌شود.

نمایشگاه «دوازده دنیا» نماینده ذهنیت تصویرگران معاصر چک، از دنیای کودکانه کتاب‌­ها و دیگر رسانه‌های مرتبط با کودکان در این کشور است که تاکنون در بسیاری از کشورهای دنیا نمایش داده شده و در آستانه روز جهانی کودک در تاریخ پنجشنبه دوازدهم مهرماه با حضور برگزارکنندگان و مهمانان از سوی دو کشور گشوده می‌شود.

داوید بم، پاول چخ، دان چرنی، لوسیه دووژاکووا، رناتا فوچیکوا، لنکا یاسنسکا، وندولا خلانکوا، لوسیه لومووا، گالینا میکلیینوا، پتر نیکل، یارمیر پلاخی و وستری (وویتش یوری) شش هنرمند مرد و شش هنرمند زن تصویرگر، متعلق به دو نسل متفاوت از این هنر هستند که تخیلات و توانایی­‌های تکنیکی خود را با روحی متنوع در بستر دنیای آثارشان به تصویر کشیده‌­اند، چنانکه رادیم کپاچ مدیر هنری و انتخاب کننده آثار نمایشگاه « دوازده دنیا» معتقد است که روح دیگری داشته باشیم تا دنیای دیگر را بشناسیم.

آیین گشایش این نمایشگاه، ساعت ۱۶ تا ۲۱ پنجشنبه ۱۲مهرماه ۱۳۹۷ در محل موزه گرافیک ایران واقع در تهران، بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید محوطه پارک پلیس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها