جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
ظرفیت تبدیل کتابخانه علامه جعفری به خانه موزه

سعید اوحدی در آستانه بیستمین سالگرد رحلت علامه محمدتقی جعفری از کتابخانه علامه جعفری بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه بیستمین سالگرد ارتحال علامه جعفری، سعید اوحدی؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پنجشنبه ۱۰ آبان از کتابخانه علامه جعفری بازدید کرد. 

مهدی محمدی؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بیژن پورمند؛ مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ در این بازدید رئیس سازمان فرهنگی هنری را همراهی می‌کردند.

در این بازدید رئیس سازمان فرهنگی هنری با تاکید به تجهیز کتابخانه علامه جعفری برای استفاده دانشجویان و مخاطبان گفت: علاوه بر توجه به فضای کتابخانه‌ای باید به این مکان به‌عنوان خانه علامه جعفری نگاه و توجه ویژه‌ای داشت. به این منظور که وقتی مخاطب به این مکان می‌آید حا‌ل‌و‌هوای علامه جعفری را از این فضا دریافت کند. این اتفاق با نمایش بخش‌هایی از سخنرانی‌های این فیلسوف و پخش صدا، نمایش عکس‌ها و... شکل می‌گیرد.

وی افزود: این مکان ظرفیت آن‌را دارد که به یک خانه موزه تبدیل شود.
 
در این بازدید همچنین درباره برگزاری سلسله نشست‌های خوانش و بررسی آثار علامه جعفری در فرهنگ‌سراهای تهران صحبت شد.

كتابخانه علامه جعفری منزل شخصی علامه محمد تقی جعفری‌(ره) در منطقه ۵ شهرداری تهران است كه بعد از فوت ایشان در سال ۱۳۷۸ به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار شد. مساحت این کتابخانه بالغ بر ۵۴۰ مترمربع است.

کتابخانه علامه جعفری(ره) واقع در خیابان آيت‌الله كاشانی، خيابان حسن‌آباد، كوچه ۴، پلاک ۲۲ واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها