شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کتابی که در یک سال 29 چاپ شد

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از انتشار چاپ بیست و نهم رمان «دعبل و زلفا» در یک سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر بیان کرد: همزمان با آغاز مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» این کتاب که از تولیدات مشارکتی ما با موسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی آستان قدس رضوی است، در بازه زمانی حدود یک سال به چاپ بیست و نهم رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع شمارگان این کتاب به ۳۴ هزار نسخه رسیده، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت در شرکت مسابقه کتابخوانی «دعبل و زلفا» که اثر مظفر سالاری نویسنده رمان پرفروش «رؤیای نیمه شب» است، شمارگان این اثر به ۵۰ هزار نسخه برسد. 

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: این رمان روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش‌ناپذیرش زلفا را روایت می‌کند. در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) به‌صورت داستانی کنکاش شده است؛ عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد براساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

سعیدی گفت: به‌نشر که چاپ نخست کتاب «دعبل و زلفا» را همزمان با دهه کرامت سال ۹۶ منتشر کرده بود، اکنون چاپ بیست و نهم این اثر را در قطع رقعی با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 25 هزار تومان منتشر کرده است.

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه «دعبل و زلفا» می‌توانند این اثر را با تخفیف ۵۰ درصدی خریداری کنند. این اثر منبع مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» است که همزمان با آغاز دهه کرامت با مشارکت به‌نشر و شبکه جوانان رضوی(شجر) و همچنین سایر مؤسسات و مجموعه‌های آستان قدس رضوی و کشوری در حال برگزاری است و تا پایان ماه صفر (آبان ماه) و ایام شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

سؤالات مرحله نهایی این مسابقه در تاریخ ۲۴ آبان و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی منتشر می‌شود. شرکت‌کنندگان تا پایان آبان‌ماه برای ارسال پاسخ‌ها مهلت دارند و قرعه‌کشی مرحله نهایی نیز چهارم آذرماه مصادف با ۱۷ ربیع‌الاول و سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها