پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
اخبار كتاب در ماهنامه «اطلاع ‌رساني و اطلا‌ع ‌يابي»

دهمين شماره ماهنامه «اطلاع‌رساني و اطلا‌ع‌ يابي» با ارائه مطالبي درباره كتاب و كتاب‌خواني منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در صفحات مختلف اين نشريه اخبار متنوعي از نمايشگاه كتاب در اروميه، چاپ دوم كتاب جشن حنابندان پس از 19 سال، كتابخواني كتابداران بوشهر براي معلولان، سه هزار عنوان كتاب در كتابخانه پايداري و شركت نكردن هيات ايراني در اجلاس جهاني كتابداري به علت نداشتن ويزا، به رشته تحرير درآمده است.

در بخش اخبار خارجي نيز خبرهايي درباره نمايش‌هاي كتابخانه‌‌اي براي ايده‌هاي كتابخواني، شرح ويژگي‌هاي وب‌سايت پورتر وبرگزاري مسابقه«Wii»در كتابخانه‌ها آورده شده است.

معرفي «كول» به عنوان موتور جستجوگر تازه، انتشار نخستين مجله با كاغذ الكترونيكي، بازگشت نام ايران به فهرست ايميل ياهو و ورود كتابخانه‌ها به عصر ipon، عناوين مطالب ديگر اين ماهنامه را تشكيل مي‌دهند.

در صفحات مقالات نيز مطالبي با عنوان «فهرست‌نويسي منابع اينترنتي»، «كالبد شكافي تعامل جامعه اطلاعاتي و اقتصاد ديجيتالي در عصر حاضر»، «شكاف ديجيتالي در جامعه جهاني و ايران و نقش كتابخانه‌ها در كاهش اين شكاف در سطح ملي و جهاني»، «رويكردي به جامعه اطلاعاتي»، «شوراي جهاني آرشيو»، «توسعه خدمات كتابخانه عمومي به ناشنوايان و كم‌شنوايان در دانمارك» و «خدمات مرجع ديجيتال در دنياي مجازي» منتشر شده است.

همچنين دو مطلب «معرفي كتابخانه مركزي شهرداري اصفهان» و «نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي نشر شاهد» نيز در صفحات گزارش اين نشريه ديده مي‌شوند.

ماهنامه «اطلاع‌رساني و اطلاع‌يابي» با هدف اطلاع‌رساني خبري،‌ آموزشي و پژوهشي هر ماه به صاحب‌امتيازي مهرداد جان‌نار حسيني منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها