شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
​نمايشگاه یادگارهای دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی آستان قدس

مجموعه‌ای شامل عکس‌هايی از لحظه‌های ناب جنگ، کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، نرم‌افزارها و اشیای ارزشمند از یادگارهای دوران دفاع مقدس، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، با بیان این مطلب گفت: با توجه به منابع علمی و فرهنگی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، نمایشگاهی به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار ورودی این کتابخانه  دایر شده که ازنظر منابع پژوهشی دارای اهمیت فراوانی است.
 
محمدجواد قوی اظهار کرد: در این نمایشگاه مجموعه ارزشمند عکس از لحظه‌های ناب جنگ، افزون بر 200 جلد کتاب در موضوع دفاع مقدس، تعدادی نرم‌افزار و اشیایی از یادگارهای دوران دفاع مقدس، به نمایش درآمده است.
 
وی با اشاره به عکس‌های این مجموعه افزود: اين مجموعه عکس‌ها، صحنه‌هايی به ياد ماندنی از دوران دفاع مقدس را به تصوير کشيده که ازجمله آن‌ها تصاويری از برگزاری نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان اسلام، شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس، مراسم رژه گروه اعزامی رزمندگان اسلام به مناطق عملياتی در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و مراسم رژه بانوان بسيجی در مشهد مقدس است. همچنين تصاويری ماندگار از لحظات آموزش بَلَم‌رانی، آموزش غواصی، صحنه‌هايی از به اسارت گرفتن عراقی‌ها و تصاويری از مسابقات واليبال بين رزمندگان قبل از عمليات در جزيره مجنون به نمايش درآمده است.
 
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: بخشی از این نمایشگاه شامل نرم‌افزارهایی با موضوع دفاع مقدس نظیر روایت فتح، روایت عشق، نمایه گنج جنگ، هشت سال مقاومت، نوحه‌های جبهه و جنگ و یادگاردفاع مقدس است. در اين نمايشگاه، بخش کوچکی از مجموعه کتاب‌های چاپی که از دوران دفاع مقدس تاکنون با همین موضوع به چاپ رسيده نظیر دستاوردهای دفاع مقدس، دفاع مقدس به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، از خونین شهر تا خرمشهر و تاریخ هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.
 
اين نمايشگاه در ايام هفته دفاع مقدس، همه‌روزه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها