شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
نشست هم‌اندیشی دبیران پیشین هفته كتاب برگزار شد

نشست هم‌اندیشی درباره بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در موسسه خانه کتاب برگزار و در آن درباره تجربه‌های مدیران پیشین هفته کتاب بحث و گفت‌و‌گو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) نشست هم‌اندیشی درباره بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور نیكنام حسینی‌پور، دبیر بیست و ششمین دوره هفته كتاب، محسن رضایی، محمد رنجبری، محمدحسن فكری و محمد اللهیاری، دبیران دوره‌های پیشین هفته كتاب، صبح امروز (چهارم مهرماه) در موسسه خانه كتاب برگزار شد.
 
ابتدای این نشست، حسینی‌پور با بیان اینكه در بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران سعی كردیم از همه نهادها و سازمان در برگزاری هفته كتاب استفاده كنیم، گفت: نزدیک ۶۰ سازمان و نهاد در برگزاری این دوره از هفته كتاب دخیل هستند. مستندسازی فعالیت‌های هفته كتاب و انتشار در قالب كتاب را در دستور كار داریم و تلاش می‌كنیم در این كتاب، عكس‌ها، شعارها، پوسترها، برنامه‌ها و.. را گردآوری كنیم.
 
مدیرعامل موسسه خانه كتاب گفت: تمركز خوبی برای برگزاری هفته كتاب بر استان‌ها داریم، افتتاحیه هفته كتاب در كاشان برگزار می‌شود، همچنین، برگزاری یادمان محمدتقی انصاریان در قم، جشنواره كتاب و رسانه و... ازجمله برنامه‌های این دوره از هفته كتاب است. به دلیل تقارن هفته كتاب با هفته وحدت، تلاش می‌كنیم برنامه‌ای در مهاباد داشته باشیم.
 
دبیر بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: سعی می‌كنیم دبیرخانه دائمی برای هفته كتاب تشکیل شود. همچنین، اصلاح آیین‌نامه هفته كتاب را در دستور كار  قرار داده‌ایم. در استان‌ها نهادهایی همچون، نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، سازمان اوقاف و.. زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و هم‌افزایی این نهادها در بعضی از استان‌ها باعث ایجاد انگیزه و انجام فعالیت‌های موثر در هفته كتاب می‌شود.
 
در ادامه این نشست، پیشنهادهایی درباره برگزاری نمایشگاهی از فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه كتاب و كتابخوانی، شناسایی و معرفی كتاب با موضوع ترور و برگزاری مراسم معرفی این آثار در اهواز، آسیب‌شناسی بیست و پنج دوره هفته كتاب، ثبت نشان دستگاه‌ها و نهادها فعال در برنامه‌های هفته كتاب، طراحی سند چشم‌انداز چند ساله برای هفته كتاب، تدوین كتاب جامع از  فعالیت‌های بیست‌و‌پنج دوره هفته كتاب و... از سوی دبیران دوره‌های پیشین هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران مطرح و درباره آن‌ها بحث و گفت‌و‌گو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها