یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
پیام تسلیت رئیس کتابخانه ملی برای درگذشت دو فعال نشر

اشرف بروجردی، با صدور پیام درگذشت پیشکسوت صنعت نشر و عضو موسس انجمن شورای کتاب کودک تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در پیام خود آورده است:

«خبر درگذشت بانو لیلی آهی (ایمن) که عمر گرانبهای خود در راه اعتلای کتاب کودک صرف کرد، موجب تالم خاطر گردید. او سال‌ها به توسعه و تحول ادبیات کودک و تاسیس نهادهای سیاست‌گذاری در این حوزه همت گمارد. او را می‌‎توان یکی از مؤسسان و پایه‌گذاران شورای کتاب کودک دانست که در تالیف کتب درسی نقش موثری ایفا کرد.

این ضایعه را به جامعه فرهنگی کشور، خانواده و همه دوستداران کتاب تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحومه، علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیامی درگذشت «اسمعیل دمیرچی» را نیز تسلیت گفت.
 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه مالی همچنین در پیام تسلیت خود برای اسمعیل دمیر‌چی آورده است:    

«خبر درگذشت آقای اسمعیل دمیرچی که یک عمر در صنعت چاپ ایران خدمت کرد، موجب تاثر خاطر شد. او نماد حقیقی صنعت چاپ ایران بود و بدون هیچ چشم‌داشت و ماموریتی از دستگاه های فرهنگی؛ موزه چاپ کشور را تاسیس کرد. وی سال ها به کار در چاپخانه‌های مختلف، از جمله چاپخانه‌های علمی، تابان، بانک ملی و روزنامه اطلاعات پرداخت. در کنار فعالیت در عرصه چاپ، آموزش و مشاوره در کارگاه‌های چاپ در سطح ایران را راه‌اندازی و تاسیس کرد.

این ضایعه را به جامعه فرهنگی کشور به‌ویژه اهالی صنعت چاپ همچنین به خانواده ایشان، تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم، علو درجات را از خداوند منان خواستارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها