سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
​برپایی نمایشگاه روز جهانی مسجد در حسینیه ارشاد

کتابخانه عمومی حسينيه ارشاد به منظور گراميداشت روز جهانی مسجد، در روزهای 30 و 31 مردادماه، نمايشگاهی از منابع موجود در این کتابخانه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روزجهانی مسجد از  سی و یکم مردادماه سال 1373 برابر با ۲۱ آگوست، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می‌شود. در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن‌ها به‌عنوان مکان‌های مقدس، در گرامیداشت این روز تلاش کنند.
 
هدف از این نامگذاری، تبیین مطالبات و نیازهای مساجد، مرور وضعیت گذشته و حال و نیز بررسی نقش آن‌ها در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات موفق است. همچنین در این روز، قداست و عظمت این اماکن مقدس بیشتر مطرح می‌شود و تکریم نیروهای فعال‌شان، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی و تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان‌های شریف نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
به این مناسبت کتابخانه عمومی حسينيه ارشاد روزهای  30 و 31 مردادماه نمايشگاهي از منابع موجود در این کتابخانه را در ساعات کار کتابخانه برپا می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها