دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
«فاطمه علی است» تجدید چاپ شد

کتاب «فاطمه علی است» به مناسبت اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امیرمومنان علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) از سوی انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب شامل مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، به قلم علی قهرمانی است.
 
کتاب حاضر در چهار فصل با عنوان‌های «تولد دو نور»، «پیوند دو دریا»، «داستان زندگی» و «در فراق یار» در 192 صفحه قطع جیبی به رشته تحریر درآمده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مسجد دیگر جای نشستن نداشت. پر از مهمان‌های عروسی بود. قرار بود بعد از نماز، عقد پسرعمو و دخترعمو خوانده شود. عقد علی (ع) پسر ابیطالب و فاطمه (س) دختر محمد (ص) رسول خدا. همهمه‌ای بود. پیامبر(ص) شروع به صحبت کرد.همه ساکت شدند.
قبل از خواندن خطبه گفت: این افتخار فقط برای فاطمه است که صیغه عقدش را جبرئیل پیشاپیش، روبه‌روی صف فرشتگان و در آسمان چهارم خوانده است.
ای مردم و ای بزرگان قریش! من به خواستگاری‌تان از فاطمه پاسخ «نه» ندادم؛ بلکه این خداوند بود که شما را نپذیرفت. جبرئیل بر من نازل شد و گفت: خداوند فرموده اگر علی (ع) را برای فاطمه (س) نیافریده بودم تا روز قیامت از آدم ابوالبشر، شوهر و همسری هم‌تراز فاطمه پیدا نمی‌شد.»
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها