جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
بخش قابل توجه رشد اقتصادی در صنایع خلاق است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در جهان، اقتصاد خلاق به عنوان صنعت پرشتاب محسوب می‌شود و بخشی قابل توجهی از رشد اقتصادی در صنایع خلاق است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، گفت: به طور متوسط ٧ درصد رشد را در صنایع خلاق داریم مثل صنعت سینما که حوزه اقتصاد خلاق کشورها را تشکیل می‌دهد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر گرچه یک فضای نرم افزاری است اما در فضای اقتصاد هر کشور، نقش قابل توجهی دارد.

صالحی گفت: اگر بخواهیم به حوزه معرفی ایران در فضای جهانی بپردازیم، فرهنگ و هنر زیر ساخت این معرفی و ارتباطات است.
 
وی افزود: بخش قابل توجهی از توسعه بر عهده فرهنگ و هنر در بخش های مختلف است و اقتصاد ارتباطی ایران با جهان می‌تواند در بستر فرهنگ و هنر ایران حرکت کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایرانیان را از گذشته با فرهنگ و هنر می‌شناسند و امروز هم برای شناخت ما تنها از مسیر فرهنگ و هنر است که می‌توان یک تعریف درست‌تری از کشور ارائه کرد.
 
صالحی ادامه داد: دیپلماسی روابط خارجی صرفا دیپلماسی رسمی نیست و بخش مهمی از دیپلماسی فرهنگی و هنری می‌تواند این دیپلماسی رسمی را حمایت کند.
 
صالحی تصریح کرد: توسعه یک امر همه جانبه به حساب می‌آید و بخشی مهمی از آن توسعه هویت و روح انسانی است اگر روح و هویت انسانی همراه با بخش‌های دیگر توسعه پیدا نکند توسعه همه جانبه اتفاق نمی‌افتد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر ٢ روزه خود علاوه بر حضور در نشست‌های مختلف در زاهدان، در دیگر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز شرکت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها