دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
وقتی حبیب احمدزاده متوجه شد پدربزرگ شده است

تازه‌ترين شب شعر طنز «در حلقه رندان»‌ با حضور حبیب احمدزاده و غیبت داریوش کاردان به شعرخوانی طنز شاعران درباره مشکلات اقتصادی اختصاص پیدا کرد و در همین جلسه بود که به حبیب احمدزاده خبر دادند نوه‌اش به دنیا آمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پایگاه خبری حوزه هنری، یکصدوچهل‌وهشتمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» شب گذشته یک‌شنبه ۳۱ مرداد در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
داريوش كاردان كه همواره مجرى محفل‌هاى شب شعر طنز «در حلقه رندان» را بر عهده دارد، روز گذشته به دليل مشكلات شخصى موفق به حضور در اين برنامه نشد و ناصر فيض به همراه مهدى استاد احمد تازه‌ترین محفل «در حلقه رندان» را اجرا كردند.
امیر موسوی، طنزپرداز و شاعر جوان، در ادامه اين برنامه با ارائه شعرى غزل درباره وضعیت اقتصادی کنونی کشور حاضران در سالن را از همان دقايق ابتدايى شروع اين مراسم به وجد آورد. فرید موسوی نيز شعرى عاشقانه و عارفانه خواند كه شعر وى فضاى طنز سالن را به كلى تغيير داد. مهدی کبیری ديگر شاعرى بود كه با خوانش یک غزل ناراحتی خودش را از وضعیت فیلترینگ اعلام کرد.

حبيب احمدزاده، نويسنده و مستندساز، به عنوان مهمان بخش «صندلى قرمز» مقابل ناصر فيض و مهدى استاد احمد نشست و در شروع صحبت‌هاى خود بيان كرد: همين چند دقيقه قبل متوجه شدم كه صاحب نوه شده‌ام و از اين بابت خيلى خوشحال هستم كه در شرايط سخت و بحرانى كنونى هنوز هم خداوند لطف خودش را از بندگانش دريغ نكرده است.

احمدزاده در ارتباط با فضاى مجازى افزود: دعواى مجازى صداقت و اصالت ندارد و خيلى زودگذر است. هيچ‌وقت ريشه مشكلات در دعواهاى مجازى ریشه‌يابى نمى‌شود. از اين رو به ديگران توصيه مي‌كنم در بازى‌ای كه ديگران طراحى کردند، مشارکت نداشته باشند.
اکبر کتابدار، نویسنده و شاعر، هم به عنوان سخنرانان این مراسم بر روی سن حاضر شد و در ارتباط با آرایه‌های ادبی سخن به میان آورد و تصریح کرد: یکی از آرایه‌های ادبی که در طنز کاربرد بسیار زیادی دارد، آرایه تکرار است. البته آرایه تکرار در گذشته وزن سنگینی نداشته است و خیلی سبک مطرح می شد. اما امروز آرایه تکرار خیلی قوی‌تر و با صلابت‌تر از دهه‌های قبل به کار گرفته شده است.
وی تصریح کرد: آرایه تکرار در آثار نمایشی تلویزیونی و سینمایی خوب به کار گرفته می‌شود که تمثیل آن در شعر هم وجود دارد. بسیاری از شاعران همچون مولانا و ناصر فیض در اشعار خود به این آرایه‌ها تمایل نشان داده‌اند؛ به شکلی که برخی از شعرهای معروف آن به آرایه تکرار متعهد بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها