دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
رمان «سالتو» روی میز نقد فرهنگسرای گلستان

شصت و سومین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس اعلام  روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان؛ در این نشست که با حضور نویسنده کتاب، مهدی افروزمنش و منتقدین حسن میرعابدینی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سوالات خود را پیرامون کتاب از نویسنده و منتقدین بپرسند. هم‌چنین بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده آن خوانده می‌شود.

رمان «سالتو» داستان زندگی پر پیچ و خم یک جوان جنوب‌شهری به نام سیاوش است. این جوان 16 ساله که در محله فلاح تهران دستفروشی می‌کند، در دیداری تصادفی در یک سالن کشتی، با سیامک و نادر آشنا شده و همین دیدار زمینه‌ساز تحول در زندگی او می‌شود. استعداد ذاتی و مهارت سیاوش در کشتی گرفتن، توجه نادر و سیامک را به خودش جلب می‌کند؛ به طوری که نادر، درصدد کمک کردن به او برای پیشرفت در کشتی برمی‌آید. شرح ماجراهای بین سیاوش و نادر در ادامه رمان، داستان جالبی را رقم می‌زند که تا آخرین لحظه مخاطب را با خود همراه می‌کند.

مهدی افروزمنش، نویسنده نام آشنای ادبیات، این رمان را نوشته است. او كه نخستين رمانش يعني «تاول» جايزه بهترين رمان سال و جايزه هفت اقليم را از آن خود كرده بود، در دومين رمانش به زندگی یک جوان قهرمان از اعماق شهر و از حوالي ميدان مشهور فلاح تهران پرداخته است. این رمان در سال 1395 توسط نشر چشمه چاپ شد و پس از آن در سال 96 برای دومین بار تجدید چاپ شد.

نشست معرفی و بررسی این رمان در روز سه‌شنبه 5 تیرماه ساعت 17 در فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد. هم‌چنین کتابخانه فرهنگسرای گلستان امکان اهدا رایگان رمان «سالتو» را برای مخاطبان ایجادکرده است و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه، این کتاب را دریافت کنند.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

علاقمندان جهت شرکت در نشست نقد و بررسی رمان «سالتو» می‌توانند روز سه‌شنبه 5 تیرماه ساعت 17 به فرهنگسراي گلستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 77841376 تماس بگيرند.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها