دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کتابی که در حاشیه نماز جمعه معرفی شد

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، کتاب «مأموریت در خرمشهر» خاطرات سرهنگ عراقی به نام صبار فلاح‌اللامی، در حاشیه نماز جمعه‌ در شهرهای مختلف کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی (منانشر)، کتاب «ماموریت در خرمشهر» خاطرات سرهنگ عراقی صبار فلاح اللامی با ترجمه مرداد آزاد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 
بسیاری از افراد رژیم بعث عراق خاطراتشان را با ترس و دلهره نوشته‌اند؛ ترسی که بر کتاب هم سایه می‌اندازد و خواننده را در فضایی پر از رعب و وحشت پیش می‌برد. سرهنگ صبار فلاح‌ اللامی هم یکی از افرادی است که خاطراتش را نوشته و در آن به توصیف دقیق همه آنچه که در جنگ روی داده، می‌پردازد.
 
وی در خاطرات خود به افشای جنایات و اسرار ارتش بعث عراق در خرمشهر پرداخته و آمادگی ارتش عراق قبل از جنگ، نحوه اشغال خرمشهر، تجاوزها و غارت‌های وحشیانه بعثی‌ها را در این مناطق تشریح کرده است. تأسف در سراسر کتاب موج می‌زند و نویسنده نمی‌تواند آن ‌را از مخاطبش پنهان کند؛ تأسف از آنچه او و رژیم صدام حسین در حق مردم ایران انجام داده‌اند.
 
این کتاب همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط