دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
«کافه خیابان گوته» به بوته نقد می‌رود

رمان «کافه خیابان گوته» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی در شصت و دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترنم قلم» فرهنگسرای گلستان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شصت و دومین ویژه برنامه «ترنم قلم» کتاب «کافه خیابان گوته» با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی (نویسنده اثر)، فهیمه جعفری و محمدرضا گودرزی (منتقدین) عصر روز سه شنبه 1 خرداد ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گلستان نقد و بررسی می‌شود.

رمان «کافه خیابان گوته» داستانی خواندنی با چاشنی تاریخ است که از دل‌مشغولی نویسنده به این حوزه حکایت دارد و گویا برای حمیدرضا شاه آبادی، معنای داستان با تاریخ قرابت بسیاری دارد.

در «کافه خیابان گوته» قهرمان داستان کیانوش مستوفی، نوه میرزا یوسف، شخصیت اول رمان «دیلماج» است، بنابراین این کتاب به ادامه رمان «دیلماج» می‌پردازد.

در رمان «کافه خیابان گوته» سه دانشجو یک گروه مبارزه چپ را تشکیل می‌دهند که در ابتدا دیدی انقلابی ندارند اما در آینده شرایط عوض می‌شود و با این تغییر دید، یکی از اعضا به گروه خیانت می‌کند، گروه از هم می‌پاشد و به همین دلیل کیانوش به زندان می‌افتد. 

انتشارات افق کتاب «کافه خیابان گوته» را در 256 صفحه با ویراستاری احمد پورامینی در سال 1394 منتشر کرده است.

براساس خبر روابط عمومی مراکز فرهنگی- هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 17 سه‌شنبه 1 خرداد ماه به نشانی تهران، نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، کتابخانه فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها